Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صبح دیروز (چهارشنبه) باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان رسیدگی به شرایط داوری‌ها شد. انتشار این نامه در آستانه شهرآورد هفته آینده استقلال و پرسپولیس باعث شد که باشگاه استقلال بیانیه ای منتشر کند.

در مقابل پرسپولیس هم با انتشار بیانیه زیر به اقدام باشگاه استقلال پاسخ داد:

در ابتدای امر یک شوخی به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باور کردنی نیست که آن باشگاه شاید به خاطر توجهاتی که از آن بهره‌مند بوده تا جایی پیش رفته که احساس می‌کند، می‌تواند برای باشگاهی بزرگتر و پرطرفدارتر چون پرسپولیس تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف کند.

به نظر به خاطر فضایی که مدیران آن باشگاه در آن قرار داشته‌ و دارند، این احساس در آن مجموعه وجود دارد که اجازه دخالت در امور پرسپولیس را دارند تا حدی که در ارتباط با نامه‌نگاری‌های این باشگاه با ارکان فوتبال و لیگ کشور هم برای خود حق اظهارنظر قائلند.

افکار عمومی را دعوت می‌کنیم به این مساله بیندیشند که چگونه آن باشگاه فکر می‌کند باید درباره چنین امری، با چنین ادبیاتی بیانیه صادر کند و در ادامه بخواهد ارکان فوتبال را نیز برای رسیدن به خواست خود فرا بخواند. حرکت این باشگاه دقیقا مصداق بارز این ضرب‌المثل است که «چوب را که برداری ...».

باشگاه پرسپولیس چهارشنبه بر اساس حقوق خود با فدراسیون نامه‌نگاری داشت، هیچ موضع‌گیری رسانه‌ای نداشت و حاشیه‌ای نیز ایجاد نکرد. باشگاه استقلال می‌توانست متقابلا برای فدراسیون نامه بنویسد. اگر به دنبال آن نبودند که در آستانه دربی، با ایجاد چنین تنش‌ها و جنجال‌هایی، امتیازهای نامتعارف بگیرند. اتفاقا اگر موضوعی برای رسیدگی در کمیته اخلاق باشد همین مساله است و خواهان آن نیز هستیم.

پرسپولیس یک نامه ارسال و دغدغه خود را مطرح کرد و خواستار نظارت بیشتر شد، این یک کار قانونی است و اگر استقلال فکر می‌کند صاحب حقوق فراقانونی است، حداقل بداند که اجازه تصمیم‌سازی برای پرسپولیس را ندارد.

پرسپولیس ابراز نگرانی کرده، چرا که متعجب است چطور کمک‌داوری که گل واضح مهدی عبدی به نفت آبادان (که توپ حداقل نیم‌ متر درون دروازه بود) را ندیده، در یک بازی دیگر ابتدا آفسایدی را که وظیفه ذاتی‌اش است تشخیص نداده و از فاصله ۳۰ متری و با وجود حضور چند بازیکن در مسیر دیدش، خطای هندی را اعلام می‌کند که داور وسط نزدیک‌تر و در زاویه‌ای بهتر بوده ولی خطایی تشخیص نداده!؟ کارشناسان تلویزیونی هم اعتقاد به اشتباه بودن تصمیم داوران داشتند.

ادعا کرده‌اند کمیته اخلاق باید ورود کند اما به «مدعیان اخلاق» باید گفت شما هنوز حدود وظایف و اختیارات کمیته اخلاق را هم نمی‌دانید.

«مدعیان اخلاق» بگویند چطور وقتی با زورگویی و بی‌قانونی بازی خود در جام حذفی را عقب انداختند و حتی در همان بازی هم با اشتباهات مسلم داوری پیروز شدند به یاد اخلاق نیفتادند؟ چه بسا، اگر جوانمردانه بازی می‌کردند اکنون تیم جوان پیکان در یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر بود.

به «مدعیان اخلاق» که ادعای داشتن نیمکتی آرام را دارند باید گفت آیا محدوده مربیان در کنار زمین تغییر کرده و بقیه خبر ندارند که یک مربی در حرکتی بی‌سابقه به ناگهان ده متر وارد زمین می‌شود ولی از مراجع انضباطی تذکر هم نمی‌گیرد؟

باشگاه استقلال در بیانیه خود از حمایت‌های نامتعارف برای پرسپولیس سخن گفته است. فارغ از این که افراد بی‌طرف همواره چنین مسائلی در فضای مجازی را ساده‌لوحانه توصیف کرده‌اند، اما باور  و طرح چنین ادعاهای بچه‌گانه‌ای در فضای رسمی بر حیرت ما افزوده و البته که باشگاه پرسپولیس اقدام به پیگیری می‌کند و باید درباره آن پاسخ‌گو باشند.

به مدعیان اخلاق می‌گوییم در روزگاری که حق تیم‌های زحمتکشی مثل پارس‌جنوبی‌جم، پیکان، گل‌گهر و ... خورده شد و هیچ نهادی هم به این اتفاقات ورود نکرد، خوش باشید. از کمیته اخلاق نام بردید اما به یاد داشته باشید اگر همه مراجع و کمیته‌های انضباطی دنیا هم جمع شوند برای رسیدگی به تخلفات شما کافی نیست.

در این رابطه باز هم حرف داریم...

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال پرسپولیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال مدعیان اخلاق کمیته اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌

وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه گوشه دیگری از جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در این منطقه را تشریح کرد و از جنایت مثله کردن پیکر شهدا و دفن آنها در میان زباله‌ها خبر داد.

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه با صدور بیانیه ای، مثله کردن اجساد شهدا و هتک حرمت اموات را جنایت شرعی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی تمام مقدسات را زیر پا گذاشته و جنایاتی را مرتکب شده اند که تاریخ شاهد آن نبوده است. با کمال تاسف این جنایات با پوشش جهانی، حمایت آشکار آمریکا و سکوت شرم آور همه سازمان‌های بین المللی که فلسفه وجودی خود را از دست داده اند، همراه بوده است.

در این بیانیه آمده است: برجسته‌ترین این جنایات، مُثله کردن بدن صد‌ها شهید پس از به شهادت رساندن آنها به شیوه‌ای و حشیانه از جمله بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس و عریان کردن اجساد شهدا و شلیک گسترده گلوله به پیکر آنها پس از جان دادن بوده است.

این بیانیه اضافه کرد: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای جدا کردن اندام از اجساد از چاقو استفاده کرده اند و سپس پیکر شهدا را بصورت تحقیرآمیز و به وسیله بولدوزر‌ها که اجساد را پاره می‌کند، در حفره بزرگی انداخته و سپس روی آنها را با زباله پوشانده اند؛ همانند آنچه در مجتمع پزشکی الشفاء شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اتفاق افتاد و هر روز آمار و تصاویر وحشتناکی از آنها فاش می‌شود.

وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه در بیانیه خود آورده است: علاوه بر این جنایات، هتک حرمت اموات در قبرستان‌ها از طریق شکافتن قبور به وسیله بولدوزر‌های بزرگ و نگهداری اجساد درگذشتگان در خارج از قبر‌ها برای اینکه خوراک حیوانات و پرندگان شوند، شکل دیگری از خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی است که بویی از انسانیت نبرده است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما شفاف سازی می‌کنیم تا حجت را بر همه طرف‌ها تمام کنیم تا خود را مسئول بدانند.

وزارت بهداشت نوار غزه دیروز (روز سه شنبه) در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۳۴۰۲) تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم