Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برزو مرادی ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، با اشاره به اینکه سقز و مریوان جزو ۲۳ شهر پرتصادف کشور هستند، اظهار کرد: تصادفات در مریوان ۶۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی عدم توجه به جلو و‌ عدم رعایت حق تقدم را مهم‌ترین علل تصادفات در کشور دانست و افزود: سال گذشته پنج هزار و ۷۷۰ نفر در جاده‌های درون‌شهری کشور بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مرادی، ۳۳ درصد فوتی‌ها ناشی از حوادث رانندگی سال ۹۹ در کشور در محل وقوع تصادف و ۶۱ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی فوت کردند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان تعداد فوتی‌ها ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۸ را چهار هزار و ۱۸۵ نفر ذکر کرد و گفت: آمار تصادفات رانندگی روز به روز در حال کاهش است اما این وضعیت با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴۸ نفر در کشور به دلیل حوادث رانندگی فوت می‌کنند افزود: در هر ساعت ۲ نفر در تصادفات رانندگی فوت می‌کنند.

مرادی افزود: در حالیکه وسیله نقلیه برای خدمت به انسان است اما امروز به دلیل بی‌توجهی به قوانین رانندگی به یکی از عامل‌های مرگ و میر در کشور بدل شده است.

وی اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری تصادفات جرحی در استان یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان همچنین یادآور شد: در این مدت تصادفات خسارتی در استان  ۴۴ درصد و تصادفات فوتی درون‌شهری تاکنون هشت درصد افزایش داشته است.

۶۵ درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به عابرین پیاده است

وی ۶۵ درصد فوتی‌ها ناشی از حوادث رانندگی را مربوط به عابر پیاده دانست و گفت: ۳۵ درصد تصادفات جرحی هم به دلیل عدم توجه به جلو است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: بیشترین ساعت وقوع تصادفات ساعت 16 تا 20 شب است.

مرادی مهم‌ترین اولویت پلیس راهور استان را کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: بهترین عامل پیشگیری از تصادفات نصب سرعت‌کاه است.

وی با بیان اینکه راهنمایی رانندگی تنها ۱۹ درصد در کاهش تصادفات نقش دارد افزود: ۳۰ سازمان در کاهش تصادفات رانندگی نقش تعیین‌کننده دارند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه افزود: دولت موظف است در راستای کاهش تصادفات رانندگی اقدامات لازم انجام دهد.

وی یادآور شد: استانداری و شهرداری موظف هستند با در اختیار قراردادن امکانات مناسب پلیس را در راستای کاهش تصادفات یاری کند.

وی تاکید کرد: طبق قانون مصوب سال ۹۵ شورای اسلامی دولت موظف است سازوکارهای کاهش تصادفات رانندگی را فراهم کند.

مرادی با اشاره به وجود ۱۵ هزار موتورسیکلت رسوبی در استان کردستان گفت: از این تعداد تنها هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه ترخیص شده و سایر مالکین برای ترخیص وسیله خود تاکنون مراجعه نکرده‌اند.

به گفته وی، تعداد ۲ هزار و ۷۳۳ دستگاه خودرو توقیف شده است.

مرادی با اشاره به ازدحام در مراکز تعویض پلاک گفت: بیش از ۵۰ درصد ازدحام در این مراکز به دلیل نقص مدارک متخلفین است.

رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: مالکینی که خودروهای آنها در پارکینگ توقیف شده نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

وی هوشمندسازی پلیس را جزو اولویت‌های پلیس راهور دانست و گفت: بیش از ۹۵ درصد جریمه به صورت سیستمی انجام می‌شود و نیاز به صدور قبض نیست.

مرادی بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رسانه‌های جمعی استان تاکید کرد و گفت: کاهش آمار تصادفات، حل مشکل ترافیک و نهادینه‌کردن فرهنگ رانندگی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ سازی رانندگی تصادفات فوتی در کردستان پلیس راهور توقیف خودرو رئیس پلیس راهور استان تصادفات رانندگی استان کردستان حوادث رانندگی کاهش تصادفات فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین سروآباد در استان کردستان با ۵۵ میلی‌متر بارندگی، دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روستای سلین با ۵۵ میلی‌متر و شهر سروآباد با ۴۸ میلی‌متر در رده‌های دوم و چهارم پربارش‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.

وی افزود: شهرهای بیجار نیز ۳۳.۵ میلی‌متر، بانه ۳۳، مریوان ۳۲، سقز ۳۰، سنندج ۲۵، دیواندره ۲۴، کامیاران ۲۱، دهگلان ۱۹ و قروه ۱۱ میلی‌متر بارش را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: امروز بارش‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در بخش غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد ادامه دارد و فردا نیز در شهرهای مریوان و سقز وقوع بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وضعیت هوای استان پایدار است، اما در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد افت دمای هوا خواهیم بود به گونه‌ای که در ارتفاعات مرکزی، شمالی و شرقی استان به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوای روزانه افزایشی بوده و به طور میانگین انتظار داریم حدود شش تا هفت درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

کد خبر 751467

دیگر خبرها

  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان