Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قم در پی بازدید گروهی از مسئولان قضایی و اجرایی استان از مراکز اشتغال زندانیان استان، از اشتغال به کار ۶۲ درصدی محکومان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از دادستانی استان قم، ‌ حجت الاسلام و المسلمین غریب از اشتغال به کار 62 درصدی محکومان استان قم خبر داد و اظهار کرد: 2 هزار 63 زندانی در 90 مرکز اشتغال و کارگاه استان مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قم، بازپروری، اصلاح و تربیت زندانیان، انسان سازی، توانمندسازی، حرفه آموزی و مهارت آموزی آنان را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: طرح اشتغال زندانیان شامل اشتغال در داخل زندان، اشتغال در محیط کار و کارگاه‌های خارج از زندان و اشتغال پس از خروج و آزادی آنان است.

دادستان قم با اشاره به بازدید اخیر محمدی، دادیار ناظر بر زندان‌های استان و بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان از 3 کارگاه اشتغال پایدار زندانیان، گفت: به منظور بررسی میدانی وضعیت فعالیت و مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی همکار در طرح اشتغال زندانیان، جلسات و بازدید‌های دوره‌ای مسئولان قضایی و اجرایی استان با کارفرمایان و زندانیان رای باز واحد‌های تولیدی استان به طور مستمر برگزار می‌شود و به صورت چهره به چهره، مسائل کاری و قضایی آن‌ها از نزدیک پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غریب اجرای این طرح در استان قم را در کشور بی بدیل دانست و افزود: با همکاری تعدادی از صنعتگران با مجموعه زندان‌ها، کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های مرکزی، اردوگاه و بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت استان تجهیز شده‌اند که در مجموع 30 کارگاه و یک هزار و 363 زندانی در داخل زندان مشغول به فعالیت هستند که این مراکز شامل کارگاه صنایع دستی، خیاطی، تولید مبل، تولید صندل، آهنگری و صنایع فلزی، فنرسازی، مونتاژ اسباب بازی، قالی بافی، چرم دوزی و تولید تم تولد است.

دادستان قم با اعلام اینکه با تعدادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های استان قرارداد‌هایی برای اشتغال زندانیان رأی باز منعقد شده است، اظهار کرد: بیش از 700 نفر از محکومان در 54 کارگاه اشتغال طرف قرار داد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون و مراکز تحت نظارت دادسرای استان مشغول به فعالیت هستند که 80 درصد از درآمدشان به خانواده‌های آنان و رد مال احتمالی شاکیان آن‌ها تعلق می‌گیرد.

دادستان قم با قدردانی از نقش تاثیرگذار و محوری واحد نظارت بر زندان استان، اداره کل زندان ها، بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان استان در اجرای موفق این طرح بیان کرد: فعالیت زندانیان رأی باز شاغل در مراکز به صورت کامل رصد و کنترل می‌شود و تدابیر و دستورالعمل‌های ویژه‌ای به منظور مراقبت از زندانیان و پیشگیری از وقوع جرم احتمالی اندیشیده و در حال اجراست.

حجت الاسلام و المسلمین غریب به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان و اعطای گواهینامه‌های آموزشی به زندانیان اشاره کرد و افزود: زندانیان مهارت دیده بعد از آزادی از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی خواهند شد.

دادستان قم استقلال مالی و بازگشت به زندگی سعادتمندانه پس از آزادی از زندان و پیشگیری از تکرار جرم را از دستاورد‌های طرح اشتغال زندانیان خواند و خاطر نشان کرد: طرح اشتغال پس از خروج و آزادی زندانیان، تدوین شده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی به توسعه طرح اشتغال زندانیان در سال آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود در استان و اعلام آمادگی سرمایه گذاران و قرارداد‌هایی که منعقد شده، زمینه اشتغال برای زندانیان بیشتری در آینده نزدیک فراهم شده است و هدف گذاری در سال آتی، اشتغال 80 درصدی زندانیان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین غریب، فاز دیگر این طرح را اشتغال به کار خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و گفت: برای تقویت بنیه خانواده‌های محکومین زندانی، طرح اشتغال خانواده زندانیان در قالب مشاغل خانگی از قبیل قالی بافی، تولید سبزیجات و میوه‌های خشک، بسته بندی محصولات فرهنگی و دیگر مشاغل در دستور کار دادسرای قم برای حمایت از زندانیان است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح اشتغال زندانیان حمایت از زندانیان دادستان قم استان قم زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی در استوری نوشت؛

امروز فرصتی دست داد تا پس از مدت ها با جمعی از دوستان به دل طبیعت برویم. واقعا هوای این روزهای تهران و اطراف آن دلچسب است.

دیگر خبرها

  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟