Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، صبح امروز پنجشنبه در همایش مقابله با فساد موسسه دیده بان شفافیت و عدالت، اظهار داشت: یکی از نظارت های مهم نظارت های مردمی و همگانی است که این مورد هم در نصایح بزرگان و ائمه دیده می شود یعنی مردم باید بر حاکمان خودشان نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اصول ۱۲ گانه ای ابلاغیه رییس‌جمهور، ادامه داد: یکی از مهمترین اصول، شفافیت است هر کجا شفافیت باشد فسادی رخ نخواهد داد، حتی برای مبارزه با فساد هم نیازمند رعایت شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه اخیر مکاتباتی با دستگاه های اجرایی انجام شده است که یکی از این اقدامات درخواست شفاف شدن حقوق و مزایای کارکنان دولت است. در این راستا یا به تمام وزارتخانه ها ابلاغ شده که تمام داده‌های غیرمحرمانه خود را در دسترس عموم بگذارند و برای هر دستگاهی سرباز زد تعقیب قضایی دیده شده است.

درویشان با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش ها در کشور بانک ها هستند، تصریح کرد: زمانی که فساد دنبال می شود در نهایت یک سر آن به یک بانکی می رسد زیرا ساختار بانک ها طوری شده که راه های دور زدن قانون وجود دارد که این مورد در بانک های خصوصی بدتر از بانک های دولتی است.

وی افزود: هر چقدر اقدامات دستگاه ها شفاف شود کارایی و بازدهی آن دستگاه بالا می رود پس یکی از اصول مهم دولت که در حال پیگیری آن است مسئله شفافیت است و همچنین در این دولت اقداماتی انجام خواهد شد تا جلوی تعارض منافع گرفته شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث شایسته گزینی تاکید دارد، گفت: بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درحال پیگیری انتصابات در دولت است و به زودی گزارش آن تقدیم رییس جمهور خواهد شد و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.

درویشان تصریح کرد: دیگر اقدامات صیانت از اقدامات خوب و مدیران درست کار و سالم است بعضی مواقع افرادی که منافعشان در خطر است علیه مدیران سالم در فضای مجازی و رسانه ای جوسازی می کنند را مورد حمایت دولت قرار می دهیم.

وی با اشاره به سند دولت سیزدهم، گفت: در این سند بر دولت الکترونیک تاکید شده است زیرا تا زمانی اقدامات دولت هوشمند و شفاف نشود نمی توان اعلام کرد که فساد نیست پس باید این امر محقق شود که رییس‌جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد و تا اوایل سال آینده این موضوع تکمیل خواهد شد.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه در کشور تعداد فرار مالیاتی بیشتر از آنچه که اعلام می شود است و باید اقداماتی در جهت مانع شدن این امر شویم که اقداماتی خوبی از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور درویشیان گزارش انتصابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند