Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:05:35 GMT

۲ ایستگاه جدید اقلیم شناسی در مازندران احداث شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۹۱۶

۲ ایستگاه جدید اقلیم شناسی در مازندران احداث شد

محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مازندران نیازمند ایستگاه‌های متعدد هواشناسی است، افزود: در حال حاضر ۷۷ ایستگاه شامل ایستگاه‌های باران سنجی، سینوبتیک و اقلیم شناسی در استان فعال است.

وی گفت: در سال جاری با پیگیری‌های لازم با توجه به نبود ایستگاه‌های هواشناسی در محدوده شهرستان‌های کلاردشت، بابل و بهشهر اقدام به احداث ایستگاه‌های جدید در این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ایستگاه اقلیم شناسی خودکار کلاردشت با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث شد و شامل ایستگاه اقلیم شناسی پنج سنسوره دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و بارش است و ظرفیت افزایش پارامترهای جدید را دارد.

رضوی گفت: ایستگاه اقلیم شناسی خودکار بندپی بابل نیز دارای سیستم خودکار پنج سنسوره دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و بارش است که با هزینه یک میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: ایستگاه بیشه بنه بهشهر نیز در حال راه اندازی است و با تداوم توسعه ایستگاه‌های استانی در جهت توسعه هواشناسی استان و کشور گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

کد خبر 5443746

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی ساری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد شیوع کرونا ایلام گردشگری عکس استانها خراسان رضوی جهاد تبیین گرگان لیگ برتر فوتبال ایران اقلیم شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، تاکامی کارشناس هواشناسی از استقرار هوای پایدار و آسمانی صاف و آفتابی تا اواسط هفته پیش رو در این استان خبر داد.

او با اشاره به روند افزایش دما در استان افزود: دمای هوای استان هم در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی استان تا حدود ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

تاکامی همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

تاکامی گفت: دیروز قراخیل، بابلسر، آمل، ساری و جویبار با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و امروز بلده با دمای یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق استان بودند. 

دیگر خبرها

  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • پایداری هوا در مازندران