Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:13:09 GMT

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب به آبیک

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۵۹۳۱

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب به آبیک

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحولات ایجاد شده در خصوص پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت دولت محترم ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی سد طالقان ابلاغ شده است که با پرداخت آن گام بلندی برای پایان سال‌ها چشم انتظاری برای مردم عزیز و صبور شهر آبیک و دیگر مناطق برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۲ میلیارد تومان برای این پروژه در هفته‌های گذشته برای کارگاه لوله سازی و پیمانکار اجرایی واریز شده است که ۱۵۰ میلیارد ابلاغی جدید رقم اعتبارات اختصاص یافته برای فاز یک پروژه به ۱۷۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما برای پیگیری مطالبات به حق مردم با هیچ مسئولی تعارف نداریم، لذا در این خصوص نیز بنده از وزیر نیرو علل توقف چند ماهه پروژه را در قالب سوال در صحن مجلس پیگیر بوده و خواستار رفع موانع و تسریع در روند تکمیل پروژه با تزریق اعتبارات مورد نیاز شده بودم. قطعاً مطالبه جدی ما از مدیران و دولت مردان تسریع در روند پروژه‌های حمایتی و راهبردی است.

وی اضافه کرد: با پرداخت این اعتبار شاهد اتمام فاز یک پروژه و رسیدن آب سالم و گوارا به شهر آبیک خواهیم بود؛ مردم نجیب این شهر چندین دهه است که منتظر بهره‌مندی از آب سالم و مطلوب بوده و تأخیرات مکرر و وعده‌های تحقق نیافته باعث رنجش مردم مظلوم آبیک شده است.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: جا دارد از تلاش‌های صورت گرفته توسط نمایندگان محترم، استاندار جوان و پرتلاش، تیم مدیریتی جدید در استانداری، مسئولان آب منطقه‌ای و مسئولان ذیربط همچنین تلاش‌های مدیران سابق تشکر کنم.

کد خبر 5443753

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیک سد طالقان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری مشهد شیوع کرونا ایلام گردشگری عکس استانها خراسان رضوی جهاد تبیین گرگان لیگ برتر فوتبال ایران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست