Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس در هفت مرحله اجرایی خواهد شد که اکنون در مرحله نخست و در آستانه آغاز مرحله دوم طرح هستیم و مرحله سوم نیز که خرید لوله فولادی به طول ۲۲ کیلومتر بوده نیز در حال انجام شدن است.

مهدی دوستی افزود: این طرح برای تکمیل نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال است که بخشی از آن توسط صنایع مشارکت کننده در طرح تامین خواهد شد و نیازمند این هستیم که مشارکت عمومی وجود داشته باشد و اعتبارات لازم تامین تا به سرعت اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی در اجرای این طرح مبحت زیست محیطی است، بیان داشت: متاسفانه نگاه به این حوزه بیشتر کلامی بوده و به برخی اقدام های نمادین محدود شده است؛ در حالی که همه وظیفه داریم ایرانی آبادتر را به نسل‌های آینده تحویل دهیم بنابراین بایستی بر روی مسائل زیست محیطی تعصب داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارداشت: : باید متعصبانه نسبت به مسائل محیط زیستی خلیج فارس حساس باشیم و تهدید ورود فاضلاب به دریا را با اجرای این طرح مهم و با کمک صنایع بزرگ استان به یک فرصت تبدیل کنیم.

دوستی ادامه داد: در استان هرمزگان خوشبختانه یک قطب صنعتی فولاد در حال ایجاد شدن است و بر همین مبنا برای آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و کادر متخصص این صنایع، از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم که یک هنرستان فنی و حرفه ای خاص فولاد در استان احداث شود.

وی گفت: در صورت موافقت با احداث این هنرستان حاضر به تامین تمام زیرساخت‌های لازم و آب و برق مجموعه و تجهیز آن هستیم تا در آینده استان با کمبود کادر متخصص روبرو نشود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تعادل بخشی بین توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و مسائل زیست‌ محیطی یک گرفتاری در دنیا است و مختص به کشور ما هم نیست و مدیران باید بتوانند مسائل شان را اولویت‌بندی کنند و توجه ویژه به محیط‌زیست شود.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که یک زمین و ساختمانی حتی ساختمان استانداری سابق را در اختیار قرار دهیم تا اساتید نیروها را آموزش دهند تا در مرحله دوم هم یک هنرستان ویژه صنایع معدنی در هرمزگان ایجاد شود.

دوستی گفت:  یکی از وظایف اصلی حاکمیتی برآورده کردن درخواست‌ها و آرزوهای مردمی است و از اینکه در حال برآورده کردن آرزوی دیرینه مردم بندرعباس برای ساماندهی فاضلاب این شهر هستیم، بسیار خوشحالم.

گفتنی است در این مراسم به جای کلنگ زنی مرحله دوم طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس، چند اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی کاشته شد.

شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مهدی دوستی استانداری هرمزگان آب و فاضلاب هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مهدی دوستی استانداری هرمزگان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مهدی دوستی استانداری هرمزگان آب و فاضلاب هرمزگان ساماندهی فاضلاب مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس

 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

 نوبانی افزود: کنترل ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه در محدوده بولوار امام حسین (ع)، آزادگان و شهرک سجادیه از اهداف ساخت این ساختمان است.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: هزینه ساخت این ساختمان ۷ میلیارد تومان است و در مدت ۱۴ ماه ساخته می‌شود.

 لیاقت افزود: برای تجهیز ساختمان فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵، ده میلیارد تومان نیاز است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس