Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اعلام کرد که انگلیس و آمریکا سیاست دزدی دریایی علیه کشتی‌های سوخت‌رسان یمن را با اهداف نظامی و سیاسی خود مدیریت می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت یمن امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در صنعا درباره تداوم دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه کشتی‌های سوخت رسان یمن و و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده و پیامدهای منفی آن گفت: انگلیس و ایالات متحده آمریکا سیاست سیستماتیک دزدی دریایی علیه کشتی‌های سوخت‌رسان یمن و محاصره مشتقات نفتی این کشور را برای دستیابی به اهداف سیاسی و نظامی خود مدیریت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد که در سال 2021 دزدی دریایی علیه کشتی‌های سوخت رسان یمن تشدید شد و یمنی‌ها تنها 5 درصد از سوخت مورد نیاز خود را به دست آوردند.

الاضرعی با اشاره به اینکه تامین سوخت از طریق بنادر اشغال شده توسط ائتلاف متجاوز حدود 50 درصد بیشتر از واردات سوخت از طریق بندر الحدیده هزینه دارد تاکید کرد، مردم یمن در سال 2021 حدود 6 میلیون دلار هزینه برای دریافت سوخت از طریق گذرگاه‌های زمینی پرداخت کرده‌اند که این مبالغ به جیب مزدوران رفته است.

عمار الاضرعی تصریح کرد، تانکرهای سوخت باید هزار و 300 کیلومتر را در جاده طولانی و پر از خطر طی کنند تا به مناطق آزاد برسند.

وی با اشاره به تشدید سیاست دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه کشتی‌های سوخت رسان یمن در سال 2021 تاکید کرد که هر شهروند یمنی برای 20 لیتر بنزین باید 6300 ریال پردازد و این هزینه‌های غیرقانونی اضافی به جیب مزدوران می‌رود و بودجه مالی تجاوزات آنها علیه یمنی‌ها را تامین می‌کند.

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن در پایان گفت، در حالی که کل جهان امروز در نتیجه گرانی نفت فریاد می‌زند؛ ما دوسال است که فریاد می‌زنیم هیچ کشتی سوخت رسانی وارد یمن نمی‌شود مگر اینکه 60 تا 80 درصد جریمه بپردازد.

جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه تهدید کرد که بزرگترین عملیات «گردباد هوایی» علیه تأسیسات نفتی در عربستان و امارات را در واکنش به تشدید محاصره یمن انجام خواهد داد.

مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای رفع محاصره یمن استتظاهرات یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی-آمریکایی در صعدهسفیر یمن در واکنش به قطعنامه شورای امنیت: سازمان ملل صلاحیت خود را از دست داده است/ اختصاصی

محمد مفتاح، مشاور شورای عالی سیاسی در صنعا در جریان شرکت در راهپیمایی در بزرگترین میدان صنعا در محکومیت محاصره یمن گفت: راهپیمایی‌ها در استان‌های مختلف تحت سیطره انصارالله در واکنش به ممانعت ائتلاف سعودی-اماراتی برای ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده است.

این اعتراضات بعد از آن شکل گرفت که ائتلاف سعودی-اماراتی کشتی‌های حامل سوخت بنزین و دیزل را توقیف کرده و مانع ورود آن‌ها به بندر الحدیده شد. این درحالی است که تجار فرآورده‌های نفتی به وارد کردن نفت از بندر الفجیره امارات براساس شروط قبلی پایبند هستند. همچنین ائتلاف متجاوز عمدا برخی گذرگاه‌های زمینی را که از طریق آن مقادیری از فرآورده‌های نفتی از طریق تانکرها از استان‌های جنوبی منتقل می‌شد، بسته‌ است.

این بحران موجب افزایش قیمت‌های موادغذایی و کالاهای اصلی و افزایش قیمت خدمات و تهدید به توقف فعالیت‌های تجاری و صنعتی و آسیب به بخش کشاورزی شده است. به دنبال این اقدامات فرماندهی ائتلاف متجاوز اخیرا از زیر بار مسؤولیت خود درباره آزاد کردن کشتی‌های سوخت که از چند ماه پیش توقیف بوده‌اند شانه خالی کرد؛ اما شرکت نفت در صنعا که سازمان ملل را مسؤول توقف فعالیت بخش‌های انسانی کرده است و نسبت به فاجعه انسانی به دلیل کمبود سوخت هشدار داده است، روز دوشنبه اعلام کرد که کشتی‌هایی که ائتلاف عربستان مدعی شده آن‌ها را آزاد کرده همچنان در مقابل بندر جیزان عربستان توقیف هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار یمن اخبار آمریکا اخبار یمن ائتلاف متجاوز بندر الحدیده شرکت نفت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد