Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:38:43 GMT

نخستین دریافت‌کننده قلب خوک پس از ۲ ماه درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۲۰۴

نخستین دریافت‌کننده قلب خوک پس از ۲ ماه درگذشت

مردی که برای نخستین بار در تاریخ، قلب یک خوک را با موفقیت و بدون پس زده شدن سریع، دریافت کرده بود؛ دو ماه بعد از عمل پیوند درگذشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مردی که برای نخستین بار در تاریخ، قلب یک خوک را با موفقیت و بدون پس زده شدن سریع، دریافت کرده بود؛ روز سه‌شنبه 8 مارس، دو ماه بعد از عمل پیوند درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد که "دیوید بنت" نام داشت؛ 57 ساله بود و از بیماری قلبی رنج می‌برد. او با آگاهی نسبت به این که ممکن است این عمل جراحی جواب ندهد داوطلب دریافت قلب خوک بود و پیش از عمل جراحی گفته بود: «می‌دانم که این تیری در تاریکی است، اما این تنها شانس من است».

تیم پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا به علت دقیق مرگ آقای بنت اشاره‌ای نکرده‌ اما گفته‌ که وضعیت جسمی بیمار از چند روز پیش وخیم شده بوده است. پس زده شدن عضو پیوندی و عفونت به همراه دیگر دشواری و پیچیدگی‌ها، از خطرات عمل پیوند هستند.

بر اساس گزارش یورونیوز، دیوید بنت حدود دو ماه با قلب خوک اصلاح ژنتیکی شده، زنده ماند که نقطه عطفی در عمل‌های پیوند مشابه به شمار می‌رود. 

پیوند قلب خوک به انسان!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهدای عضو اهدای عضو قلب خوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت

ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، ایرج کاهیرده ملی پوش سابق کشتی ایران پس از سال ها درد ناشی از بیماری در سن ۸۱ سالگی در گذشت. مراسم تشییع وی امروز (سه شنبه) برگزار ‌و پیکر او در قطعه ورزشکاران بهشت آباد اهواز به خاک سپرده می شود.

مرحوم کاهیرده مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی ایران و ریاست هیات کشتی خوستان را نیز در کارنامه دارد.

درگذشت ایرج کاهیرده را به جامعه کشتی ایران و نیز خانواده این مرحوم تسلیت می‌گوییم.

دیگر خبرها

  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده