Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، ایالات متحده منافع بسیار مهمی با کشورهای خلیج فارس از جمله در زمینه تامین انرژی جهانی دارد.

به گزارش «انرژی امروز» روسیا الیوم گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، تماس‌های جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را رد کردند، گفت: همین دیروز، من زمان زیادی را برای گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی خود (عبدالله بن زاید) صرف کردم و ما به طور مرتب با هم صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن به حمایت اخیر امارات از افزایش تولید نفت کشورهای اوپک پلاس اشاره کرد و گفت: به نظر من رسیدن به ثبات در بازارهای جهانی انرژی جهت تضمین تداوم وجود منابع انرژی فراوان در سراسر جهان امری مهم است. من به طور منظم با همتای سعودی خود (شاهزاده فیصل بن فرحان) دیدار می‌کنم و چند هفته پیش در مونیخ با وی ملاقات داشتم.

وی با اشاره به اینکه بایدن در فوریه گذشته با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در گفت‌وگویی که دستور کار بسیار گسترده‌ای داشت صحبت کرد، افزود: ما اکنون این دستور کار را با همتایان خود از مقامات ارشد سعودی دنبال می‌کنیم.

بلینکن افزود: ما می‌توانیم در کنار انجام همان چیزی که از ابتدا گفته‌ایم یعنی قرار دادن حقوق بشر در کانون سیاست خارجی خود، همه این کارها را نیز انجام دهیم.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال گفت، رهبران امارات و عربستان از مکالمه تلفنی با جو بایدن که خواستار گفت‌وگو درباره اوضاع اوکراین و امکان افزایش تولید نفت بود خودداری کردند.

به گزارش ایسنا، در این راستا یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز آمریکا در مخالفت با موضع عربستان درباره تثبیت حجم تولید روزانه نفت در راستای پایبندی به توافق با روسیه گفت، امارات، کشورهای اوپک را به افزایش تولید نفت ترغیب خواهد کرد، زیرا حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت برنت را به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رساند.

برچسب هاآنتونی بلینکن امارات متحده عربی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آنتونی بلینکن امارات متحده عربی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • بلینکن وارد چین شد
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳