Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:16:50 GMT

طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۵۰۲

طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد انجام شود

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های مساجد به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم مساجد را در طراز انقلاب اسلامی قرار دهیم، گفت: مساجد ما از زمان صدر اسلام خیلی فاصله دارند.
وی با اشاره به کارکردهای مسجد، افزود: برای پی بردن به کارکردهای مساجد کافی است به مسجد النبی و مسجد کوفه سری بزنیم و ستون های نشانه گذاری شده آنها که نشان از کارکاردهای متنوع خانه های خدا دارد را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از مهم ترین اتفاقات مبارک در حوزه مساجد را راه اندازی کانون های فرهنگی هنری برشمرد و اظهار کرد: امروز از کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از ارکان و پایه های مهم مساجد یاد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده
بر اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد تاکید و از اهتمام ویژه کانون های مساجد هرمزگان به نشر معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سخن گفت
وی بیان کرد: صحیفه سجادیه برکت و رزق و سفره الهی بود که خدا به مردم استان هرمزگان عنایت کرد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همه مردم از این رزق معنوی ارتزاق کنند و در خدمت اهل بیت(ع) باشند.
امام جمعه بندرعباس افزود: همچنان که استان و شهر ما به نام امام سجاد(ع) مزین شده است باید در عمل نیز با تربیت حافظان صحیفه، ترویج فرهنگ قرائت صحیفه، آشنا کردن نسل جوان با ادعیه های امام سجاد(ع)، اجرای برنامه هایی با موضوع دعاهای صحیفه متناسب با دانش کودکان در خدمت اهل بیت باشیم تا بتوانیم جوانانمان را از کجروی نجات دهیم.

اعضای کانون های مسجد با دستان خالی کارهای  بزرگ تربیتی انجام داده اند
 مدیر ستاد هماهنگی فهمای هرمزگان نیز در این آیین به یادآوری فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: اعضای کانون ها با دستان خالی کارهای ارزشمند و بسیار بزرگ تربیتی ازجمله تربیت نیروی انقلابی برای آینده نظام انجام داده اند.
حجت الاسلام  احمد پهلوانی از جوان گرایی، ولایتمداری، انجام کار جهادی، آتش به اختیار و تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به عنوان ویژگی های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که جوانان مومن انقلابی عضو کانون ها در عرصه تحقق گام دوم انقلاب و جهاد تبیین نیز بدرخشند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: امسال و با توجه به اینکه شرایط تا حدودی نسبت به قبل بهتر شده است، این آیین به صورت محدود و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و در هر شهرستان به صورت مجزا در حال برگزاری است.
دهیم.

در این آیین از ۳۰ نفر از ائمه جماعات، مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ در حال حاضر یکهزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها محمد عبادی زاده هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد محمد عبادی زاده هرمزگان کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم