Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:09:34 GMT

رکابی: زندگی‌ام با مربیگری می‌چرخد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۵۶۳

رکابی: زندگی‌ام با مربیگری می‌چرخد

روزنامه ایران/  سهمیه ماده لید (سنگ‌نوردی سرعتی) مسابقات جهانی امریکا به دختر عنکبوتی رسید.

الناز رکابی ملقب به دختر عنکبوتی با عملکردی درخشان در مسابقات جهانی 2021 روسیه به چشم فدراسیون جهانی آمد تا مجوز حضور در این مسابقات را بگیرد. دختر عنکبوتی حالا خیز محکمی برای صخره‌های بازی‌های آسیایی هانگژو برداشته است و به شرط حمایت مسئولان به فتح صخره‌های بازی‌های آسیایی امیدوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از نحوه گرفتن سهمیه مسابقات جهانی امریکا صحبت کرد: «این سهمیه به‌خاطر سومی در ماده کمباین مسابقات جهانی 2021 روسیه به من تعلق گرفت، صحبتی راجع به این سهمیه نشده بود و با پیگیری‌های فدراسیون جهانی بعد 1 سال این اتفاق افتاد. تا الان به غیر از من، حضور یک سنگ نورد اتریشی و یک ژاپنی قطعی شده است و به مرور باقی ورزشکاران هم اضافه می‌شوند. بازی‌های جهانی هم مثل بازی‌های آسیایی جزو معتبرترین رقابت‌های سنگ‌نوردی است. من بعد از 20 سال فعالیت ورزشی در این رشته برای اولین بار توانستم سهمیه حضور در بازی‌های جهانی را بگیرم و حالا خوشحالم در ماده لید که دست اروپاییان است توانستم خودی نشان دهم وحرفی برای گفتن داشته باشم.»


رکابی هم مثل باقی سنگ‌نوردان از امکانات تمرینی داخل کشور گلایه دارد: «امکانات ما با رقبای جهانی قابل مقایسه نیست، ما در ایران علاوه بر اینکه دیواره استاندارد تمرینی نداریم، واردات تجهیزات هم نداریم و مجبوریم با سازه‌های ایرانی که هیچ سنخیتی با تجهیزات جهانی ندارد تمرین کنیم. رشته تخصصی من لید است اما به‌خاطر عدم وجود این دیواره روی دیواره بولدرینگ تمرین می‌کنم و با خلاقیت خودم تمرینات را شبیه‌سازی می‌کنم.»

او با آموزش سنگ‌نوردی زندگی‌اش را می‌گذراند: «حدوداً یک ماهی هست که بیمه شده‌ام اما نه توسط فدراسیون. 5-6 ماهی است که فدراسیون قول بیمه داده اما هنوز خبری نیست. در مورد حقوق هم باید بگویم از فدراسیون مبلغی دریافت نمی‌کنم و از طریق مربیگری زندگی‌ام را می‌گذرانم.»

ملی‌پوش سنگ‌نوردی به مدال بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار است: «در این مقطع هدف اصلی بازی‌های آسیایی هانگژو است. این مسابقات در دو ماده ترکیب لید و بولدرینگ و ماده سرعت برگزار می‌شود. رشته تخصصی من ترکیب لید و بولدرینگ است که به شرط حمایت‌های لازم به مدال بازی‌های آسیایی در این ماده امیدوار هستم اما امیدوارم با توجه به تمرینات سختم در فرصت باقی مانده آسیب نبینم.»

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازی های آسیایی مسابقات جهانی سنگ نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیر فعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یاد شده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمائید در گام بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • از استقلال و پرسپولیس تا هوادار و پیکان/ شیپور جنگ برای سهمیه آسیایی
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس