Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:29:06 GMT

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه ۲۲ تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۶۰۱

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه ۲۲ تهران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب و فاضلاب تهران، با حضور مدیرعامل آبفای استان تهران، شهردار منطقه ۲۲، مدیرعامل و معاونین و مدیران شرکت فاضلاب تهران عملیات احداث پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب محله آبشار منطقه ۲۲ آغاز شد.

محمد حسن کریمی، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در مراسم کلنگ زنی تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: احداث پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب به روش لجن فعال هوادهی گسترده ( MBBR) با ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز آغاز شده و مبلغ قرارداد این پروژه در حدود ۲۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که با راه‌اندازی پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب محله آبشار منطقه ۲۲ جمعیتی در حدود ۵۰۰۰ نفر تحت پوشش این تصفیه‌خانه قرار می‌گیرند، افزود: با اجرا و راه‌اندازی این پکیج ساکنان مجتمع‌های مسکونی نمونه سپاه و چند مجموعه دیگر واقع در ضلع شمال بزرگراه شهید خرازی تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

کریمی در ادامه یادآور شد: این طرح با مشارکت شهرداری منطقه ۲۲ و در زمینی به مساحت ۶۸۰۰ متر مربع اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر طرح شبکه سراسری فاضلاب تهران از ۱۳۷۵ شروع شده و با نزدیک به ۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب به ۲۲ منطقه تهران و ۲۲ تصفیه‌خانه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور است. در ماه‌های گذشته معاون فنی مهندسی شرکت فاضلاب تهران از تکمیل هفتاد درصدی این شبکه خبر داد.

منطقه ۲۲ شهرداری تهران غربی‌ترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب تهران واقع شده‌است. پیش از این نیز علی روشنی، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تهران انتقاد از بی‌توجهی به سیستم تصفیه فاضلاب هنگام ساخت برج‌های منطقه ۲۲ اظهارکرده بود: «جاری شدن فاضلاب سطحی در کانال‌ها شبیه بمب میکروبی است. متأسفانه برای ساخت برج‌های منطقه ۲۲ ارزیابی محیط‌زیستی انجام و توان محیط‌زیستی منطقه در نظر گرفته نشده است و بعد از ساختن برج‌ها به فکر ساماندهی فاضلاب آن افتاده‌اند.»

وی اضافه کرد: در صورت احداث این پکیج «قسمتی» از مشکل منطقه ۲۲ در بخش فاضلاب حل می‌شود. همچنین برای حل مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نیاز است. در همین راستا از برنامه‌های کوتاه‌مدت به احداث پکیج سیستم تصفیه فاضلاب و از برنامه‌های بلندمدت به اتصال سیستم تصفیه فاضلاب به شبکه اصلی می‌توان نام برد.

کد خبر 5443810

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب تهران آبفا شبکه فاضلاب بورس رستم قاسمی وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اوکراین قیمت دلار بانک مرکزی ایران نهضت ملی مسکن جنگ اوکراین دستمزد کارگران جواد اوجی درج قیمت تولیدکننده روی کالا وزارت نفت ایران بورس کالا تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب تهران منطقه ۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد

 

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضایی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری، معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد، رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز در این عملیات حضور دارند

دیگر خبرها

  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب