Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون حسنوند می‌گوید: در تاریخ دفاع مقدس نقش بانوان کمرنگ نبود، اما کمتر منتشر شد، نگاه رهبر انقلاب ما را به این سمت هدایت کرد که مبادا نقش بانوان را در قبل از انقلاب، در حین انقلاب، در دفاع مقدس، در جنگ با گروهک‌ها و در دوران شبیخون فرهنگی و تحریم اقتصادی مانند مردان محکم و استوار در جبهه مقاومت ایستادگی کردند را فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امروز برای استمرار انقلاب حضور بانوان لازم است چرا که تهاجمات فرهنگی سعی دارد زن را به گفته آقای حسنوند یک «مترسک و عروسک دستی»، در جهت تامین منافع مالی در دنیا تعریف کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: این در حالی است که از منظر انقلاب اسلامی، محور دفاع مقدس و مقاومت زن را به عنوان یک عنصر که می‌تواند جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد معرفی می‌کند.

این مقام مسئول اتصال زنان دوره پیامبر گرامی اسلام تا دوران ۸ سال دفاع مقدس را نشان دهنده جایگاه ویژه زن در مکتب اسلام عنوان کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برگزاری این برنامه به دختران و پسران این شهر جسارت می‌دهد تا در حوزه دفاع مقدس و انقلاب دست به قلم ببرند و مطالبی که منتشر نشد را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

کتاب حوض خون به نویسندگی فاطمه سادات میرعالی به بیان مجاهدت بانوان اندیمشکی در رخت شویی خانه بیمارستان شهید کلانتری این شهرستان در دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد مقاومت و یادواره مقاومت مردم اندیمشک در ۸ سال دفاع مقدس و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب حوض خون روز یک شنبه ۲۲ اسفند ماه ساعت ۱۶ در محل بیمارستان سابق شهید کلانتری اندیمشک به صورت پخش زنده از صدا و سیما برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات مقاومت جهاد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش