Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجمع نمایندگان استان فارس در جمع مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به اهمیت و ضرورت توجه به صنعت خودروسازی با بکارگیری از ظرفیت نخبگان و سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

علیرضا پاکفطرت در رابطه با صنعت خودروسازی کشور، مطرح کرد: مدیران باید تحول‌آفرین باشند و از افرادی که توان تولید دارند نیز حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بایستی به نخبگان توجه داشته باشیم، افزود: در صنعت خودرو از نخبگان استفاده کنیم؛ چراکه شیراز علاوه بر اینکه شهر سلامت، پزشکی، عرفه، شعرا و گردشگری نیز باید شهر الکترونیک باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان به ویژه برای تولید کنندگان بسیار مهم است، گفت: مجلس به تولیدکنندگان نه در شعار بلکه در عمل توجه دارد و ارائه بیش از هزار طرح به هیأت رئیسه مجلس یازدهم گویای همین نکته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه مجلس جلوتر از دولت حرکت می‌کند، گفت: طرح تسهیل در فضای کسب و کار که بایستی تمامی مجوز‌های به صورت الکترونیکی و در حداقل زمان صادر شود و اگر وزارتخانه یا دستگاهی به موقع پاسخ نداد جریمه بسیار سنگینی خواهند شد.

پاکفطرت با اشاره به طرح شفافیت نمایندگان نمایندگان مجلس مبنی بر در معرض دید قرار دادن میزان حقوق دریافتی با همگان، گفت: با تصویب این طرح در روز‌های پایانی سال مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است که با این اقدام از همه انتظار است در راستای پیشگیری از فساد به کمک دستگاه قضایی بیاید.

او گفت: طرح تعالی نظام خانواده و همچنین طرح هماهنگی و حمایت از بخش خصوصی دیگر طرح‌های ارائه شدن توسط مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است.

شهردار شیراز خرید خودرو‌های الکترونیکی را در دستور کار قرار بگیرد

شهردار اسبق شیراز و نماینده مردم در خانه ملت خطاب به شهردار شیراز مبنی بر خرید خودرو‌های الکترونیکی، بیان داشت: اتومبیل تولید شده می‌تواند ویژه زائران سومین حرم اهل بیت (ع) مورد استفاده قرار بگیرد و شهرداری می‌تواند آن را خریداری کند که هم تبلیغ است و موجب خیر و برکت خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه ما در ایران صنعت خودروسازی نداریم و تنها مونتاژ خودرو داریم، افزود: کشور ژاپن خودروسازی را اصلا دیگر انجام نمی‌دهد و طرح را می‌دهد و دیگر کشور‌ها آن را اجرا و تولید می‌کنند.

پاکفطرت در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت خودروسازی ظرفیت بسیار خوبی در شهر شیراز و دانشگاه‌های آن و همچنین جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد تا بتوانیم خودرو را به تولید برسانیم که در این رابطه دنیا به این سمت و سو رفته است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور دیگر خودرو‌های دیزلی در شهر‌ها دیگر حضور نداشته باشند.

شایان ذکر است تولید خودرو برقی با مشارکت شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) و شرکت خودرو سازان جنوب (KSJ) و در قالب تأسیس شرکت آی تک موتور شیراز (ITMS) در محل سایت کارخانجات مخابراتی ایران و همچنین مرکز تحقیق و توسعه خودرو‌های برقی با مشارکت کارخانجات مخابراتی ایران، شرکت خودرو سازان جنوب و دانشگاه صنعتی شیراز در محل سایت کارخانجات مخابراتی ایران افتتاح گردید. کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان تولیدی کشور و شرکت خودروسازان جنوب با بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان در صنعت خودرو و در راستای اهداف دولت محترم در خصوص اجرای دستورالعمل تولید خودرو‌های جدید الکترونیکی و پیشرفته و گسترش آن در کشور، توانستند برای نخستین بار در کشور، خودرو‌های هوشمند الکتریکی اکسیژن با پلتفرم ملی را با صرف ۲۰ هزار ساعت کار، طراحی و تولید نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع نمایندگان فارس رونمایی از خودروی برقی کارخانجات مخابراتی ایران صنعت خودروسازی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نسبت خبری سالانه روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد. وی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین مبنی بر اینکه چرا تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای ایمن سازی خودرو‌های تولید داخل استفاده کنیم؟ توضیح داد: مسأله صنعت خودروی کشور علم و فناوری نیست. برای نمونه مشکل این نیست که کیسه هوا در دسترس نیست یا نمی‌توان اسکلت خودرو را ساخت.

وی یادآور شد: تمام این تجهیزات با کیفیت به روز دنیا و دست کم بهتر از چین در کشور در دسترس خودروسازی است.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه مسأله مدل اقتصادی صنعت خودروسازی باید مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: برخی در خصوص این مسأله آدرس غلط داده و به فناوری اشاره می‌کنند.

به گفته دهقانی فناوری لازم وجود دارد. اما از آن استفاده نمی‌شود، زیرا برای آن‌ها نمی‌صرفد.

وی ادامه داد: بنابراین مسأله خودرو و بیماری آن نحوه مدیریت این صنعت در کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درباره اینکه خودروسازان تولیدات خود را گرانتر از نمونه‌های خارجی می‌فروشند نیز بیان کرد: بیماری صنعت خودرو در کشور علم و فناوری نیست. اگر این صنعت خصوصی و منحصر باشد، خودروی با کیفیت تولید می‌شود و مشکلات دیگر این حوزه نیز برطرف می‌شود.

تحول در حوزه هوش مصنوعی 

دهقانی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است تا مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند، گفت این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارایه می‌دهد.

دهقانی عنوان کرد: همانطور که اپراتور‌های تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌ها و نهاد‌ها قرار می‌دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با یادآوری این نکته که کشورمان از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد، اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت‌ها در کشور است و پیش بینی می‌کنیم در سال١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم‌ها داشته باشیم.

وی در با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در سال ١۴٠٣ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم، توضیح داد: البته تحریم‌های شدیدی در این حوزه وجود دارد و حتی عربستان و امارات که برای خرید GPU اقدام کرده اند و پول هم پرداخت کرده اند تحریم شده اند.

دهقانی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌هایی GPU دارند، آن‌ها را برای استفاده تجمیعی در اختیار قرار دهند.

شرکت‌های دانش بنیان در بورس

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس نیز توضیح داد: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند که تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن‌ها در بازار سرمایه و مشارکت آن‌ها توسط سرمایه مردم است، افزود: رشد نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان ورود به بورس است.

دهقانی با اشاره به اینکه لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند، یادآور شد: زمانی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کار گروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری