Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف گفت: در حال حاضر ۴۶ آرامستان ثبت شده در شیراز وجود دارد که از این تعداد ۳۳ آرامستان از جمله ارامستان‌های محله‌ای هنوز فعال هستند.

او به تکمیل ظرفیت دارالرحمه شیراز بعنوان بزرگترین آرامستان این کلانشهر اشاره و گفت: امروز در معابر دارالرحمه نیز شاهد دفن متوفیان در قبر‌های چند طبقه هستیم که با توجه به تکمیل ظرفیت، اجازه دفن امورات در معابر دارالرحمه را نمی‌دهیم چرا که با بسته شدن مسیر‌های دسترسی، تردد خانواده‌های متوفیان و افراد کم توان برای زیارت قبور با مشکل مواجه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف به ظرفیت‌های آرامستان بهشت احمدی و مساحت صد هکتاری سایت فضای سبز اشاره و گفت: با توجه به نیاز شهر در حال حاضر سایت آرامستان بهشت احمدی با ۴۶۶هکتار وسعت آماده انتقال و افن اموات است تا کنون ۸ هزار مورد از اموات در این آرامستان دفن شده اند.

او در خصوص ظرفیت این آرامستان نیز گفت: آغاز دفن امواات در ارامستان دارالرحمه شیراز با ۴۲ هکتار وسعت از سال ۴۶ دفن آغاز شد و تا به امروز به مدت ۵۴ سال در حال خدمات رسانی به شهروندان و دفن اموات است.

ریس سازمان آرامستان‌ها با بیان اینکه آرامستان بهشت احمدی مجهز به بهترین امکانات مورد نیاز است از جمله بزرگترین سردخانه کشور و مجهز به سنسور است، گفت: مجهز بودن به سنسورمعنی آن است که ابتدا اموات به سرخانه اولیه منتقل میشوند که در صورت داشتن علایم حیاتی به سرعت مسولین سایت اطلاع دااه می‌شود، همچنین غسالخانه مدرن، محل برگزاری نماز و سایر بخش‌های مورد نیاز از جمله امکانات این سایت است که آماده خدمات دهی است.

شریف گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت استفاده از تکنولوژی روز است که در آینده نزدیک و حتی نزدیکان افراد می‌توانند از راه دور و از طریق شبکه مجازی در مراسم حضور داشته باشند.

به گفته او، پایانه حمل متوفیان، ایستگا‌های رفاهی، ایجاد خط اتوبوس از پایانه شهرک سعدی تا آرامستان از دیگر امکانات آرامستان بهشت احمدی است.

این مقام مسئول شهری به آغاز روزشمار تعطیلی ارائه خدمات در دارالرحمه شیراز اشاره و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت دارالرحمه و‌ آغاز فرایند انتقال به آرامستان جدید از ۲۹ اسفند همه خدمات تغسیل و تکفین در دارالرحمه مگر در شرایط بحرانی تعطیل میشود و دیگر اجازه دفن در معابر عمومی این آرامستان‌ها را را نمی‌دهیم.

او از در نظرگرفتن قطعه شهدا و دفن دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی خبر داد و گفت: تا آخر فروردین طبقه اول قبور در ارمستان بهشت احمدی رایگان است، اما بعد از این زمان باید برای خرید قبور هزینه پرداخت کرد.

شریف همچنین از کاشت درختان در محوطه فضای سبز سایت بهشت احمدی نیز به یاد اموات توسط بازماندگان سخن گفت و افزود: کاشت درخت و درخچه در بخش فضای سبز سایت مجاز است.

او گفت: هزینه ساخت هر قبر دو طبقه توسط پیمانکار ۶ میلیون و ۶۰۰ هزاررتومان پای شهرداری آب می‌خورد.

شریف از تکمیل لایحه ساماندهی آرامستان‌های محله‌ای وبررسی آن در کمیسیون خدمات شهری خبر داد و گفت: همه آرامستان‌های محلی دارای هیات امنا هستند و تصمیم‌ها بصورت هیت امنایی گرفته می‌شوذ تصویب سریعتر این لایحه به نفع شهر است.

او همچنین از اختصاص بن بست شماره چهار آرامستان دارالسلام (فضای خالی بین دو آرامستان) را به عنوان «باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز» خبر داد و گفت: طبق تصویب این طرح در شورای شهر و خاکسپاری بر مبنای آیین‌نامه باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز در این مکان انجام پذیرد.

شریف از نیک اندیشانی سخن گفت که با اختصاص مبالغی هزینه کفن یا خرید قبر افراد بی بضاعت را متقبل میشوند وبه عنوان مثال یکی از خیرین هزینه ۱۵۰کفن را که بازماندگان ان‌ها توانایی مالی نداشتند را متقبل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شیراز آرامستان بهشت احمدی دارالرحمه شیراز تکمیل ظرفیت آرامستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

به گزارش قدس خراسان، حسین جمشیدی اظهار کرد: این جانباز ۷۰درصد به عنوان نیروی وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به فیض جانبازی نائل شده بود.

فرماندار تربت جام ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسبان فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۹صبح از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر(عج) بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار، امامان جمعه و جماعات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، رزمندگان، همرزمان و بستگان شهید تا بهشت نبی(ص) تربت جام برگزارخواهد شد.

وی گفت: پس از اقامه نماز، پیکر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) آرام خواهد گرفت.

جمشیدی از همه مردم شهیدپرور تربت جام دعوت کرد برای تجلیل و تکریم از مقام و جایگاه شهید پاسبان در این محفل شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف