Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:46:16 GMT

امام جمعه: سنت حسنه وقف در ایلام باید نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۲۷۰

امام جمعه: سنت حسنه وقف در ایلام باید نهادینه شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در دومین همایش تجلیل از خیرین و یاوران حوزه سلامت بر فرهنگ‌سازی برای فراگیر شدن سنت وقف در استان تاکید کرد: و افزود: کسانی که دست سخاوتمند داشته و از داشته های خود به دیگران می بخشند، همین دنیا خداوند برای آنها جبران می‌کند و در جهان آخرت نیز بسیار بیشتر به آن ها پاداش تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه بیان داشت: امام سجاد (ع) در بخش‌هایی از این دعا می فرماید: «خداوندا به من همیاری کسانی که روزی را بر آنها تنگ گرفته‌ای روزی کن» و این کار خیرین است که نسبت به برخی افراد جامعه که خدا بر آنها روزی را تنگ گرفته، توفیق کمک می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: اگر ما خود را عبد خدا بدانیم، پول، سرمایه و آبروی ما متعلق به خداست و خدا مالک حقیقی همه چیز ماست و مالکیت ما بر اموالمان تا زمانی است که زنده هستیم و با مرگ ما این مالکیت به افراد دیگر داده می شود.

کریمی تبار بیان داشت: خوب است قبل از این که دستمان از دنیا و تصرف در مایملک خود کوتاه شود، برای خود و آینده خود در راه خدا توشه‌ای فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ وقف در استان ایلام به نحو دلخواه به دلایلی فراگیر نشده است و می توان گفت که یکی از عوامل خلوت بودن مساجد ما موقوفه هایی است که باید در اختیار مساجد استان باشد و نیست.

وی وقف را چشمه‌ای همیشه جاری دانست و گفت: سرمایه گذاری در وقف امری ماندگار است که حتی پس از مرگ انسان واقف نیز برای وی تا قرن‌ها و تا زمانی که آن موقوفه پابرجاست، باقیات الصالحات در نظر گرفته می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مردم ما در کمک های مومنانه خوب پای کار آمدند و هنوز هم با آن نگاه سخاوتمندانه خویش و با وجود مشکلات خودشان در زندگی به نیازمندان کمک می کنند، اما آنچه که در این میان مهم و شایان توجه است، فرهنگ سازی در خصوص فراگیر شدن سنت حسنه وقف در استان است که می‌تواند آثار ماندگار زیادی داشته باشد لذا از صاحبان قلم و اصحاب رسانه می‌خواهم که در این حوزه ورود جدی تری داشته باشد.

برچسب‌ها ایلام امام جمعه ایلام وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام امام جمعه ایلام وقف ایلام امام جمعه ایلام وقف امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت شهادت شهید مطهری و روز معلم با حضور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مدرسه شاهد نرگس، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامیداشت و روز معلم را تبریک گفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین با حضور در کلاس و در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: جایگاه استاد و معلم جایگاه والایی است و باید تلاش کنیم بیش از پیش قدر این اساتید و معلمان خود را بدانید.

وی بیان کرد: معلم و استاد نقش پدر را برای ما دارند و همانطور که به پدران و مادران خود احترام می‌گذاریم باید تلاش کنیم تا برای معلمان و اساتید خود نیز احترام بگذاریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین با حضور در کلاس و در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: جایگاه استاد و معلم جایگاه والایی است و باید تلاش کنیم بیش از پیش قدر این اساتید و معلمان خود را بدانید.

وی عنوان کرد: معلم و استاد نقش پدر را برای ما دارند و همانطور که به پدران و مادران خود احترام می‌گذاریم باید تلاش کنیم تا برای معلمان و اساتید خود نیز احترام بگذاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است