Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوه قضائیه از ورود حدود ۳ هزار قاضی جدید به مجموعه دستگاه قضا خبر داد. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از قضات متولدین دهه ۶۰ به بعد هستند.

به گزارش قدس آنلاین، بنا بر اعلام حجت‌الاسلام ابراهیمی، رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه، هم‌اکنون میانگین سن قضات دستگاه قضا ۴۰ سال است و بیش از ۵۰ درصد از قضات متولدین دهه ۶۰ به بعد هستند و البته ۴۵ درصد قضات متولدین سال ۱۳۶۵ به بعد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان از رویکرد جوان‌سازی و جوان‌گرایی قوه قضائیه دارد. بر این اساس؛ جشن ‌روز جوان و تقدیر از قضات جوان به همت امور فرهنگی قوه قضائیه، امروز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه عدالت‌گستری و ظلم‌ستیزی، رسم‌ برازنده قضات است، اظهار کرد: به مناسبت روز جوان و روز شادی اهل بیت(ع) و ماه شادی‌آفرین شعبان، مدیریت امور فرهنگی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه تصمیم‌ گرفت که این مجلس را برپا کند. در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها و آشنا شدن اعضای خانواده همکاران با یکدیگر و تقدیر از زحمات یک‌ساله قضات و تشکر از همراهی همسران با قضات، اهداف برگزاری این مراسم است.

وی افزود: کار قضا، کار فرساینده روح و جسم است؛ به‌ویژه اینکه حجم کار و پرونده‌ها بیش از استانداردهای جهانی باشد. بر این اساس سازمان قضائی مکلف است در مسیر بازسازی روحیه قضات و بالا بردن انگیزه کاری آنها اقدام سازنده‌ای انجام دهد.

الفت در ادامه خطاب به قضات جوان حاضر در مراسم گفت: امانتِ جان و مال و آبرو و ناموس این کشور را به شما قضات سپرده‌اند و شما منتخب خدا هستید برای در دست گرفتن چنین امانتی. اگر معتقد به این امانت باشیم به سمت خیلی از آسیب‌ها نخواهیم رفت و عاقبت به خیر خواهیم شد.

وی ادامه داد: توجه به شخصیت کیفری مجرمان ‌و متهمان از وظایف قضات در صدور احکام منصفانه است؛ اما زمانی این مهم محقق می‌شود که قاضی در آرامش و دغدغه ذهنی و استرس از او دور باشد.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه همچنین گفت: با تأکید ریاست قوه قضائیه، احکام ریالی جدید بیش ۱۱هزار ‌نفر از قضات صادر شده است. همچنین حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بدو استقرار در منصب ریاست قوه قضائیه تأکید کرد؛ تمام ظرفیت قانونی برای جذب کارکنان و قضات را به کار ببریم.

وی افزود: بر این اساس در چند روز گذشته اقدامات درباره جذب عمومی را انجام دادیم. همچنین سامانه جذب اختصاصی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در اردیبهشت‌ماه جذب طلاب را خواهیم داشت و از محل این جذب‌ها، حدود ۳ هزار نفر به قضات اضافه خواهیم کرد.

الفت با اعلام خبری ‌در خصوص افزایش حقوق کارکنان دستگاه قضا اعلام کرد: در تصویب قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ بندی مصوب شد که حقوق همکاران قوه قضائیه در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ اصلاح شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تلاش‌های فراوانی برای ارزیابی قضات آزمایشی شد.  ۸۵ درصد از قضات آزمایشی، وضعیت قطعی شده‌اند و در ماه‌های بعدی هم دیگر افراد قطعی می‌شوند.

الفت تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ آموزش‌ها به سمت مهارت‌افزایی می‌رود و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای قضات در دستور کار قوه قضائیه است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان سخنانش اقدامات معاونت منابع انسانی درباره اختصاص حقوق قانونی ایثارگران شاغل در قوه قضائیه را تشریح کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه قاضی جدید امور فرهنگی قوه قضائیه منابع انسانی درصد از قضات بعد هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند