Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول محمود رضایی کوچی در جمع شهرداران استان فارس افزود: این تفاوت در بودجه شهرداری ها با بودجه عمرانی استان، از توانایی شهرداری ها برای خلق درآمد و از جایگاه مهم آنان برای تولید ثروت گواهی می دهد.
وی یادآور شد:تاکنون برخی از شهرداری های استان بودجه مصوب خود برای سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده اند و برخی نیز در حال تصویب و نهایی کردن آن هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری و شوراها به عنوان یک پارلمان محلی با سایر دستگاه های اجرایی و دولتی متفاوت است، گفت : نظام اداره شهرداری ها نظام درآمد هزینه ای است ، هزینه کرد شهرداری از منابعی که در شهر تولد می شود تامین می گردد. 
وی خاطر نشان کرد: از این رو دیدگاه و خلاقیت متفاوت شهرداران به عنوان شهرداران به عنوان مدیران شهرها در ایجاد منابع درآمد و تولید ثروت و در اداره شهر بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده سرنوشت شهرها در بسیاری از موارد است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در تشریح وضعیت شهرداری های استان گفت : شهرداری های استان در برخی شاخص ها نسبت به میانگین کشوری ، بالاتر و در برخی شاخص ها در رتبه پایین تری قرار دارند. 

مدیران شهری، برنامه میان مدت پنج ساله تعریف کنند
رضایی کوچی خطاب به شهرداران استان به ویژه شهرداران جدید اظهار کرد: مدیران شهری باید با جدیت برنامه میان مدت پنج ساله ای در مورد اهداف و چشم انداز کاری خود تعریف کرده و بر اساس خط مشی حساب شده پیش بروند ؛ در همین راستا دفتر مدیریت شهری نیز باید این برنامه را از شهرداران خواسته است و شرایط تحقق آن را رصد می کند. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برنامه مدیران شهری را به مثابه ستون های مالی ، اداری و حقوقی برای اداره شهر دانست و گفت : قطعا مدیریت شهری بدون برنامه ریزی ممکن نخواهد بود و به هدر رفت فرصت های زیادی برای شهر منجر خواهد شد . 
وی روزمرگی را آفت عملکرد شهرداری ها دانست و اظهار کرد : در نظام برنامه ریزی کشور برای شهرداری ها ، وحدت رویه ای تعریف شده است که طرح های هادی و جامع ، بخشی از این رویه تعریف شده است. 

شهرداران به تکالیف خود در قبال طرح نهضت ملی مسکن عمل کنند
رضایی کوچی در ادامه و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اساسی و مهم دولت اجرای طرح نهضت ملی و تولید مسکن است ، گفت : سهم استان فارس از رقم تولید مسکن در طرح مذکور ، مجموعا معادل ۲۶۰ هزار واحد مسکونی است . از شهرداران استان فارس انتظار می رود وظایف قانونی وتکالیفی که در تحقق این برنامه مهم دولت بر عهده شهرداری ها است را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. 
وی،  اجرای گسترده و توانمند این برنامه مهم دولت را باعث ایجاد رشد و شکوفایی ، گردش اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی ردر شهر ها اعلام کرد . 

شهرها مهیای ورود میهمانان نوروزی شوند
معاون استاندار فارس همچنین نوروز ۱۴۰۱ با نوروز دوسال گذشته که متاثر از شرایط آغاز شیوع کرونا بود، متفاوت دانست گفت : شهرداران در روزهای پایانی سال و برای نوروز اقدامات خلاقانه خود را به نمایش بگذارند و در بحث‌ پاکسازی ورودی شهرها ، رنک آمیزی و توجه به شرایط ظاهری و بصری شهر ، تمام همت خود را به کار بگیرند.

‌آمار تصادفات و تلفات جاده ای کاهش یابد
رضایی کوچی همچنین آمار سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به دو سال قبل را با رشد محسوس پیش بینی کرد و گفت : در این شرایط بحث کنترل ترافیک ورودی و مراکز شهرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . با توجه به وسعت استان فارس باید با کمک تمام دستگاه های و نهادهای متولی از جمله راهداری و پلیس راهور ترافیک جاده ای را به بهترین نحو کنترل کنیم و به گونه ای برنامه ریزی نماییم که کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای را شاهد باشیم.

برچسب‌ها شورای شهر شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شیراز استانداری فارس شورای شهر شیراز استانداری فارس فارس استانداری فارس عمرانی استان استان فارس رضایی کوچی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان