Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ارتقای جایگاه بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری از cao به caa خبر داد و گفت: آمادگی عملیاتی سازمان هواپیمایی برای ارائه سرویس به مشتری و سر خط شدن هواپیما‌های ایران افزایش می‌یابد.

به گزارش بازارنیوز اخیرا سخنگوی دولت از ارتقای رتبه سازمان هواپیمایی کشور به CAA خبر داده و گفته است: این سازمان با این تغییر از یک سازمان عام به سازمانی سطح بالا و دارای قدرت کامل برای اعمال حاکمیت کلان تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی روز (چهارشنبه) درباره جزییات ارتقای جایگاه بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری از CAO به CAA به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نهاد جهانی سازمان هواپیمایی کشوری (ایکائو) برخی اختیارات را با کد‌ها و عناوین خاصی اعلام می‌کند.

وی توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز از تاریخ عضویت در سازمان هواپیمایی جهانی به عنوان (civil (aviation organizatiotion یعنی هماهنگ کننده بین قوا در صنعت هوانوردی بوده است. این سازمان به تدریج ویژگی‌هایی پیدا کرده که توانسته است فارغ از نقش هماهنگ‌کنندگی، ارتقا یافته و صاحب نظارت‌های عالیه، دفاتر طراحی و تولید شود.

وی گفت: این توانمندی‌ها به سازمان جهانی هواپیمایی اعلام شد و سازمان هواپیمایی جهانی پس از بررسی مفصل، سطح سازمان هواپیمایی کشوری را به CAA یعنی (civil aviation authority) ارتقا داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در واقع سازمان هواپیمایی کشوری اختیار پیدا می‌کند به عنوان یک نهاد حاکمیتی اعمال قانون و نظارت‌های بالاتری انجام دهد این سطح ارتقا از cao به caa برای جمهوری اسلامی ایران اتفاق مثبتی است و امروز سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک نهاد حاکمیتی، است.

محمدی بخش درباره اثرات این ارتقای سطح بر رضایت مشتری و سطح سرویس سازمان نیز گفت: اکنون هم سطح بین المللی سازمان هواپیمایی ارتقا یافته و هم زیر سایه این ارتقا، سطح سرویس به مشتری ارتقا می‌یابد.

وی توضیح داد: برای مثال در حوزه تعمیر و نگهداری و یا حوزه عملیاتی که سازمان هواپیمایی می‌تواند عمق بیشتری برای سرخط بودن بیشتر هواپیماهایش بدهد و استفاده بهینه از منابع، صاحب اختیار خواهد بود و در استفاده بهینه از ابزار‌های عملیاتی، اکنون این اختیار را دارد که راسا اقدام کند.

به گفته محمدی بخش با ارتقای رتبه سازمان هواپیمایی کشوری در ارائه آموزش‌ها و خدمات در حوزه فرودگاهی، خدمات و تعمیر و نگهداری، سطح خدمات به مشتری نیز ارتقا یافته و امادگی عملیاتی برای خدمات بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا مطابق ضروریات در سال ۱۳۲۸ اداره کل هواپیمایی کشوری مطابق قانون مجلس ایجاد شد که تمامی وظایف در حوزه‌های ارایه خدمات، مدیریت فرودگاهها، آموزش و سایر اقدامات هوایی را برای کشور انجام می‌داد و با همین نگاه، CAO نامیده شده بود.
در نیاز امروزه، جایگاه حاکمیت در هوانوردی تغییر کرده و این سازمان بدون هیچ نوع منافعی در بخش ارایه خدمات، تنها وظیفه خاص حاکمیتی و رگولاتوری را انجام می‌دهد. با این وجود تغییر ساختار و عنوان این سازمان در نهاد‌های خارجی تا کنون صورت نپذیرفته بود که اکنون با تغییر به CAA از یک سازمان عام به سازمانی سطح بالا و دارای قدرت و اختیار کامل برای نظارت کلان و اعمال حاکمیت در هوانوردی ایران تعریف و شناخته می‌شود و در مجامع بین‌المللی در تراز بالاترین نوع ساختار‌های اعمال قانون قرار گرفته است.





/ایرنا

برچسب ها: وزارت راه و شهرسازی ، سازمان هواپیمایی ، بین الملل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qvn

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی بین الملل بین المللی سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان

تین نیوز

سفیر جمهوری ازبکستان در تهران طی دیداری با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گفت و گو در زمینه تسهیل مناسبات حمل و نقلی پرداخت و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تحقق این امر بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در راستای ارتقای سطح مناسبات حمل و نقل بین المللی جاده ای و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، فریدالدین نصری اف، سفیر این کشور در تهران با جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دیدار کرد در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل و نقلی مورد بررسی قرار گرفت.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در جریان این دیدار با اشاره به اهمیت راهبردی قلمرو و پیشینه دو کشور در منطقه و با تأکید بر ضرورت تولید داده های صحیح جهت اتخاذ تصمیمات اثربخش، بر آمادگی بخش حمل ونقل بین المللی ایران بر توسعه مناسبات با کلیه کشورهای آسیای مرکزی و جایگاه مهم ازبکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه، تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بنادر جنوبی ایران برای انتقال کالاهای کشورهای آسیای مرکزی و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند، افزود: برای تجاری سازی این مسیر، آماده اجرای برنامه حمل آزمایشی ناوگان دو کشور در شرایط استاندارد قرار داریم تا قلمرو ایران به ویژه متعاقب رویدادهای منطقه ای، بهترین مسیر ممکن برای تامین دسترسی ناوگان کشورهای آسیای میانه باشد.

هدایتی با اشاره به سوابق مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با طرف ازبک و با هدف رفع موانع موجود و افزایش حجم تردد ناوگان کشورها به مقاصد و عبوری از قلمرو یکدیگر، بر آمادگی سازمان برای تقلیل متقابل عوارض و افزایش تسهیلات لازم تأکید کرد.

نصری اف سفیر ازبکستان نیز با تأکید بر ضرورت توسعه راهگذرهای ترانزیتی در منطقه بر اهمیت استفاده از قلمرو ایران برای دولت ازبکستان، اظهار کرد: دولت متبوع نیز در زمینه توسعه همکاری جدی بوده و برای بررسی و تدوین برنامه عملیاتی، افزایش ارتباط و برگزاری نشست های فنی بین نهادهای تخصصی دو کشور را پیشنهاد کردند.

شایان ذکر است در این دیدار، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی افزود: قطعاً حمل ونقل نقش ویژه ای در توسعه مناسبات تجاری در همه زمینه ها دارد.

وی به تشریح آخرین وضعیت مسیرهای عبوری دسترسی ناوگان ازبک به ایران و هزینه های مترتب بر آن پرداخت و بر اهمیت تقویت ترانزیت منطقه ای بر پایه مزیت های چندجانبه تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد