Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، خط حرکت دشمن و مختصات نقشه‌اش شامل دو نکته است: اولاً، طی سال‌های اخیر دشمن تمام فعالیت‌های خود را بر تاریخ‌سازی و تبیین اتفاقات چهل سال اخیر بر مبنای تحریف واقعیت‌ها و ارائه آمارهای غلط و مقایسه ناصحیح از وضعیت کشور به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حریزاوی عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره استانی حبیب در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه جهاد تبیین مهم‌ترین مأموریت جوانان انقلاب است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته بیش از ۳۰ بار به لزوم انجام فرضیه جهاد تبیین تأکید داشتند که باید موردتوجه تمامی جوانان انقلابی و مؤمن قرار گیرد زیرا در غیر این صورت روایت استکبار از اتفاقات جمهوری اسلامی در جامعه قالب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سپرده‌شده توسط مقام معظم رهبری به جوانان عنوان کرد و گفت: در مقابل جهاد تبیین دشمن قرار دارد که هدفش نابودی جمهوری اسلامی وارونه جلوه دادن اتفاقات و دستاوردهای جمهوری اسلامی است لذا جهاد تبیین که یک واجب وظیفه فوری و قطعی است باید موردتوجه تمامی نهادهای انقلابی و مسؤولان قرار گیرد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، اسلام‌ را دین مجاهدان حق و عدالت دانست و افزود: رسانه‌های بیگانه به‌طور شبانه‌روزی در حال تحریف و تقطیع تمامی بیانات مسؤولان جمهوری اسلامی هستند لذا در مقابل تحریف دشمن باید جهاد تبیین کرده و اعلام موضع کنند.

حریزاوی با بیا‌ن اینکه کامنت گذاری مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: سه حیطه مبانی اندیشه اسلامی ناب، مقابله با جنگ شناختی دشمن، ایستادگی در مقابل جریان تحریف و تاریخ‌نگاری سه حیطه مهم در جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر لزوم توجه نهادهای انقلابی برای عبور از این گذار سخت در جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی زیر هجوم سنگین تبلیغات رسانه‌ای دشمنان انقلاب قرار دارد لذا برای گذر از این گردنه سخت، همگی افراد حقیقی و حقوقی و سازمان‌های مرتبط بایستی آستین همت بالا بزنند و برای بی‌اثر کردن اثرات آن اهتمام بورزند.

به گفته قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور خط حرکت دشمن و مختصات نقشه‌اش شامل دو نکته است اولاً، طی سال‌های اخیر دشمن تمام فعالیت‌های خود را بر تاریخ‌سازی و تبیین اتفاقات چهل سال اخیر بر مبنای تحریف واقعیت‌ها و ارائه آمارهای غلط و مقایسه ناصحیح از وضعیت کشور به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است لذا باید با تاریخ‌نگاری، جهاد تبیین و برگزاری جشنواره‌هایی مثل حبیب از انجام این کار جلوگیری کرد.

 

جنگ امروز جنگ رسانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه جنگ امروز استکبار علیه ملت ایران جنگ رسانه‌ای است، اظهار کرد: جنگ امروز جنگ رسانه بوده و باید آن را جدی گرفت زیرا در نبرد جبهه حق علیه باطل این رسانه است که پیروز را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی جنگ نرم را یکی از ابزار دشمن برای نفوذ به جمهوری اسلامی دانست و گفت: نقش رسانه در مقابله با جنگ نرم و ایجاد ناامیدی در کشور بسیار مهم است زیرا اصحاب رسانه می‌توانند با جهاد تبیین و شفاف‌سازی بسیاری از شبهات را برطرف کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره استانی حبیب در استان گیلان افزود: جشنواره حبیب جهت‌دهی تشکل‌های دینی در راستای تحقق جهاد تبیین است که باید به آن توجه شود.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به اقدامات هیئت و تشکل‌های دینی در ایام کرونا افزود: در دوران کرونا هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی با اقدامات خود منجر به تعجب رسانه‌های معاند شدند لذا باید تمامی این اقدامات در قالب جشنواره به نمایش گذاشته می‌شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره استانی حبیب منجر به ایجاد امیدواری در جامعه و در عرصه‌های مختلف می‌شود، گفت: جشنواره حبیب یک ابتکار ارزشمند در گیلان بوده و در آن هیئتی‌ها آثار خود را به نمایش گذاشته و باعث ایجاد امید در جامعه می‌شوند زیرا دشمن با غول رسانه‌ای خود همواره در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن نقش هیئت در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قدردانی از بصیرت و بینش قوی سیاسی مردم گیلان در برهه‌های مختلف از انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم گیلان در تبعیت از مقام معظم رهبری وفاداری به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی یک الگو هستند که نمونه بارز آن قیام هشت دی سال ۸۸ است.

مهدوی یکی از اهداف جشنواره حبیب را نشان دادن نقش محمدی هیئت‌ها در جامعه دانست و افزود: در جشنواره حبیب هدف نشان دادن نقش محوری هیئتی‌ها در جامعه است زیرا هیئتی‌ها و تشکل‌های دینی بعضاً مورد بی‌مهری عده‌ای واقع می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش برای عوض کردن جای خادم و غیر خادم است، تصریح کرد: جنگ روایت‌ها اگر تحریف شود گره‌های بزرگ در جامعه شکل می‌گیرد‌ لذا اگر در ایام کرونا باید مجاهد‌ت‌های مکتبی‌ و هیئتی‌ها در ایام کرونا به‌درستی روایت شود جامعه در این صورت به مسیر تعالی حرکت‌ می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با قدردانی از زحمات جوانان و هیئت‌های مذهبی استان در ایام کرونا بیان کرد: مساجد، هیئت‌های مذهبی و جوانان گیلانی در ایام کرونا و در ضدعفونی سازی معابر، کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات وظایف خود را به‌خوبی ایفا و به جهانیان نشان دادند که هیئت‌های همواره پای‌کار هستند.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مسجد در جامعه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمامی بلوک‌های غرب و شرق علیه جمهوری اسلامی بوده و این کشور هجوم آوردند ولی جوانان با استفاده از ظرفیت معنوی مساجد نیروهای مردمی را ساماندهی و در جنگ تحمیلی به موفقیت رسیدند‌.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره حبیب جشنواره هیئت ها جنگ شناختی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایام کرونا تشکل های دینی جشنواره حبیب جهاد تبیین هیئتی ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در مراسم گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: با توجه به شرایطی که جامعه امروزمان در آن قرار گرفته، نگاه و توجه استادان به برخی ابعاد در کنار انتقال تخصص و دانش فوق‌العاده حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشجویان در کلاس درس از  استادان به‌عنوان الگو بهره می‌برند، بنابراین گاهی نیاز است که استاد پیشدستی کرده و در مباحث گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عفاف و حجاب و مسائل مشابه طرح مسئله کنند، چراکه دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای شدید سعی در شبهه‌افکنی دارند و ممکن است با ابهامات احتمالی یا اطلاعات نادرست شبهاتی در اذهان دانشجویان وارد شده باشد و شبهه‌زدایی از اذهان دانشجویان وظیفه بسیار مهمی و رسالت خطیری است که برعهده استادان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، فریضه «جهاد تبیین» که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته را وظیفه‌ای دانست که برعهده استادان است، چراکه دانشجویان  از استادان حرف‌شنوی دارند.

عزیزی در ادامه برخی مشکلات مالی دانشگاه را برشمرد و با بیان اینکه افزایش شهریه‌ها در چندین سال متوالی متناسب با افزایش هزینه‌ها نبوده و همچنین از محل درآمد غیرشهریه‌ای هم ممکن است توفیق چندانی نداشته باشیم،  افزود: امروز واقعا چشم مسئولان دانشگاه به سوی ذهن فعال و دست پرتوان استادان پژوهشگر و فناور است.

وی با اشاره به تأکید دکتر طهرانچی مبنی بر توجه ویژه به ابعاد و اهمیت سند تحول و تعالی دانشگاه و با بیان اینکه  هدفگذاری اسناد دانشگاه بر این است که در چند سال آینده 30 یا 40 درصد درآمدهای دانشگاه غیرشهریه‌ای باشد، ادامه داد: باید به طور جدی هدایت رشته‌ها به سمت امور مهارتی  باشد و در مقاطع کاردانی و کارشناسی امید بیشتری به اشتغال در جوانان ایجاد شود تا دانشجو در کنار تحصیل دانش بتواند مهارتی را هم به دست بیاورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مسئله‌محور و کارآفرین توصیف کرد و با معرفی طرح پویش و رویداد صدرا افزود: در طرح پویش دانشجو به صنعت معرفی می‌شود و در رویداد صدرا از شرکت‌های مختلف دعوت می‌شود که توانایی‌هایشان را عرضه کرده و از توانایی‌های دانشجویان استفاده کنند و اگر دانشجو بداند که در دانشگاه می‌تواند مهارتی را هم به‌دست بیاورد و زمینه اشتغال او فراهم می‌شود با عشق و علاقه بیشتری به دانشگاه روی می‌آورد و پذیرای ایده‌ها و پیشنهاد استادان هستیم.

معلمان به عقب بازگردند همان شغل را انتخاب می‌کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم از شهید مطهری به بزرگی یاد کرد و ضمن تبریک هفته معلم و استاد گفت: برخی شغل‌ها معمولاً کسی که ورود دارد صرفا به جهات مالی آن نیست، بلکه یک عشق و علاقه لازم دارد و معلمی یکی از همین کارها است و استادانی که به‌خاطر علم و دانش به این شغل که شغل انبیا هست به حیطه تدریس روی آورده‌اند اگر دوباره هم برگردند همان مسیر را دوباره انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده گفت: دامنه شغل معلمی و استادی به گستره تمام دنیا است و کسی که از کلاس درس معلم و استاد تربیت می‌شود ممکن است دنیا را متحول کند، بنابراین استاد و معلم نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر و هدف شاگرد دارند و همانطور که از این کلاس‌ها کسانی چون شهید حسن طهرانی مقدم بیرون آمدند و ایران را به اقتدار رساندند و موجب شگفتی دنیا به توان موشکی و پهبادی میهن شدند.

وی با بیان اینکه شغل معلمی شغل انبیا است افزود: اول معلم خود خداوند حکیم است که در قرآن بدان پرداخته شده و به‌عنوان نمونه خداوند به آدم علیه‌السلام «اسماء» را آموخت که موجب نجات آدم و حوا شد و «علّم آدم الاسماء» و یا در جایی دیگر می‌فرماید: الرّحمن،علّم القرآن.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: در بین ادیان الهی و مکاتب دیگر بیشترین توصیه و توجه به  آموختن علم و دانش در دین مبین اسلام صورت گرفته و دانشمندان بزرگی از جهان اسلام مانند ابن سینا، زکریای رازی، ابوریحان بیرونی و ... ظهور کردند و در عصری که اروپا در توحش قرون وسطایی به سر می‌برد چونان خورشیدی طلوع کرده و نه‌تنها جهان اسلام بلکه تمام دنیا  را از علم و معرفت خود سرشار کرده و این نیست جز با
تشویق وعنایت  اسلام ناب محمدی (ص).

حاجی‌زاده به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم در بحث خشیت نیز عالمان و دانشمندان را تنها صاحب خشیت می‌داند.

وی، نقش انقلاب اسلامی را در دانش بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: انقلاب اسلامی با ظهور در ایران دانشگاه را کنار نزد بلکه به آن هدف داد و موجب توسعه دانش شد. در زمینه پزشکی که در زمان طاغوت پزشک از هند و فیلیپین و ... وارد ایران می‌شد و اکنون بسیاری از پزشکان ایران اسلامی حرف برای گفتن دارند و از کشورهای دیگر برای آن ها دعوتنامه می‌فرستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، تفاوت دانشگاه‌های ایران اسلامی و غرب را در هدف‌دار بودن دانست و گفت: غربی‌ها اگر دارویی را تولید کنند فقط به کشورهای هم پیمان خود تحویل می‌دهند، اما در ایران اسلامی هدف خدمت به خلق و جامعه است و تفاوتی نمی‌کند که چه کسی بخواهد.

حاجی‌زاده، مسئله فلسطین را مسئله اول انقلاب اسلامی دانست که امام خمینی(ره) مطرح کردند و گفت: الان هم مسئله اول است، چراکه در دانشگاه‌های غربی شاهد هستیم که دانشجویان و استادان آزاده جنایات رژیم صهیونیستی کودک‌کش و غاصب را محکوم و از فلسطین حمایت می‌کنند، اما پلیس به طرز وحشیانه‌ای این آزادگان را دستگیر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است