Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۲ کودک و مجروحیت ۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، اظهار داشت: در حادثه نخست بر اثر انفجار ترقه حین ساخت 3 نفر از ناحیه دست، صورت و گردن در شهرستان مرودشت زخمی شدند و به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین در حادثه دیگری بر اثر انفجار ترقه دست ساز اکلیل و سرنگ نوجوان 13 ساله شیرازی از ناحیه پا دچار سوختگی و آسیب بدلیل اصابت ترکش‌های ترقه شد که مصدوم به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

مرادیان با اشاره به سومین حادثه چهارشنبه سوری امسال، ادامه داد: عابری موتور سوار (مرد 54 ساله) در حال عبور از خیابان ارم شیراز بر اثر برخورد مواد محترقه از ناحیه چشم مجروح شد و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان خلیلی انتقال داده شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: همچنین در شهرستان کازرون در خیابان باغ آسیایی بر اثر انفجار ترقه دو نوجوان 10 و 16 ساله با سوختگی شدید مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

مرادیان بیان کرد: همچنین بر اثر آتش بازی دو کودک 4 و 5 ساله در شهرستان خفر بر اثر سوختگی شدید جان باختند و یک کودک 7 ساله دیگر نیز در این آتش بازی دچار 60 درصد سوختگی شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمونین بستری است، اما وضعیت مطلوبی ندارد.

حادثه انفجار مواد محترقه در مشهد 5مصدوم برجای گذاشت + تصاویر26 هزار عدد مواد محترقه در اهواز کشف شدرئیس‌کل دادگستری استان قزوین: با واحدهای صنفی فروشنده مواد محترقه غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود

رئیس اورژانس استان فارس با بیان اینکه بیشترین آسیـب دیـدگان حوادث چهارشنبه سوری سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بوده‌اند توصیه کرد، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش زا به خصوص در منزل و زیرزمین خودداری کرده و از حمل مواد آتش زا و منفجره حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف به طور جدی پرهیز شود.

وی گفت: هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، چون در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدید خواهند شد.

 انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارشنبه سوری مواد محترقه بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز بامداد امروز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت.

سید حمید حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم