Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده در کیفیت فعالیت‌های علمی، مباحث آموزشی و پژوهشی، یکی از سرآمدترین دانشکده‌های موجود است و می‌تواند الگوی مناسبی برای دانشکده‌های داروسازی سطح کشور و سایر دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز باشد.

دکتر محمدعلی کیانی، امروز ۱۹ اسفندماه در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده داروسازی مشهد که در محل مجتمع فرهنگی شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده داروسازی یکی از موفق‌ترین دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشکده در کیفیت فعالیت‌های علمی، مباحث آموزشی و پژوهشی، یکی از سرآمدترین دانشکده‌های موجود است و می‌تواند الگوی مناسبی برای دانشکده‌های داروسازی سطح کشور و سایر دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد. دانشکده داروسازی بیشترین میزان اعضای دانشمندان یک درصدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارد. 

وی با بیان اینکه در جریان مشکلات این دانشکده قرار گرفته‌ایم و اقداماتی را در این خصوص انجام می‌دهیم، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ها و مسائلی که در سال آینده در نظر داریم، امیدواریم بتوانیم مشکلات مطرح، بالاخص در خصوص تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای ارتقا سطح فعالیت‌های پژوهشی و مسائل آموزشی را مرتفع کنیم.

کیانی افزود: یکی از پتانسیل‌های منطقه شمال شرق که می‌توان از آن استفاده کرد، توجه بیشتر به مسائل گیاهان دارویی است. این موضوع  با توجه به اهمیتی که در سطح دنیا دارد، می‌تواند یکی از مسائلی باشد که فعالیت بیشتری در خصوص آن انجام شود. بنابراین باید بیشتر سعی کنیم تا ارتباطات بین‌المللی به کمک ارتقاء همه‌جانبه در حوزه‌های مختلف این دانشکده خصوصا در زمینه مسائل مربوط به تحقیقات و پژوهش سوق پیدا کند.   

در ادامه دکتر غلامرضا اصغری دبیر شورای آموزش داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: داروسازی کشور از ۵ دانشکده به ۲۶ دانشکده داروسازی رسیده است و ما حدود ۱۰ هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی تخصصی phd در کشور داریم. دانشکده داروسازی مشهد یکی از پرافتخارترین دانشکده‌های داروسازی در سطح ملی است.

وی تصریح کرد: در ۳ سالی که آزمون جامع ملی برگزار شده، دانشکده داروسازی مشهد در شاخص‌ها و آزمون‌های مختلف رتبه کسب کرده است. دانشکده داروسازی مشهد در میانگین درصد قبولی‌ها، در معدل نمرات دانشجویی و در تعداد دانشجویان ۲.۵ درصد برتر کشور هر سال رتبه دارد و از طرف معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این دانشکده تجلیل شده است.

دبیر شورای آموزش داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: دانشکده داروسازی مشهد در حوزه دانشجویان غیر ایرانی ظرفیت بیشتری از تعداد فعلی دارد. دانشکده داروسازی مشهد در شاخص نسبت مقالات به اعضای هیأت علمی رتبه دوم در کشور را داراست و بهترین ساختمان فضای آموزشی بین دانشکده‌های داروسازی کشور را دانشکده داروسازی مشهد دارد. از این پس دانشکده داروسازی مشهد با ظرفیت‌های آموزشی و امکانات پژوهشی و تجهیزاتی موجود قطعا می‌تواند نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی افتخاری برای کشور ایران باشد.

دکتر بی‌بی مرجان رضوی سرپرست دانشکده داروسازی مشهد در ادامه این مراسم، گفت: توانسته‌ایم در طول نیم قرن خدمات ارزشمندی در دانشکده داروسازی مشهد داشته باشیم و امروز مفتخر به برگزاری جشن ۵۰ سالگی این دانشکده هستیم.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ دانشجوی محصل و تدریس ۱۶۰ استاد در دانشکده داروسازی مشهد، اظهار کرد: دانشکده داروسازی مشهد ۱۳ دانشمند یک درصد پراستناد برتر جهان را دارد. این دانشکده در سطح ملی در حوزه پژوهشی رتبه دوم و در حوزه آموزشی طبق نمرات کسب شده در آزمون‌ها رتبه اول را دارد.

سرپرست دانشکده داروسازی مشهد خاطرنشان کرد: نام و یاد تمامی کسانی که نام نیک از خود به‌جای گذاشتند به‌ویژه شهدای والامقام دانشکده داروسازی مشهد را گرامی می‌داریم و آرزو می‌کنیم که ادامه دهنده خوبی در راه پرافتخار نسل‌های خاطره‌ساز این دانشکده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت های پژوهشی دانشجويان علوم پزشكي دانشکده داروسازی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده های داروسازی دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد