Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:26:23 GMT

یادمان شهید گمنام حوزه علمیه خواهران ملایر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۶۷۴

یادمان شهید گمنام حوزه علمیه خواهران ملایر افتتاح شد

به گزارش ایرنا؛ کارشناس ادیان و مذاهب و روایتگر دفاع مقدس روز پنجشنبه در یادواره هفتمین سالگرد شهید گمنام حوزه علمیه خواهران ملایر و افتتاح یادمان این شهید والامقام اظهار داشت: شهادت مزد زندگی مجاهدانه است.

حجت الاسلام "محمدباقر نادم" بیان کرد: شهادت مزد کسانی است که در ایام حیات‌شان مجاهدانه زندگی کردند و تمامی موانع و سختی‌ها را از مسیر راه خود بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیاست مدیریت ولایی را سیاست مدیریت برتر امروز دانست و گفت: سیاست مدیریت والایی همان سیاستی است که بچه رزمندگان را زیر ترکش‌های دشمن به جبهه‌های نبرد کشاند و جانشان را دادند تا حرف امام راحل بر زمین نماند، این نظام ولایی است.

مدرس حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه نظام ولایی و زنده بودن شهدا را باید به نسل بعد از جنگ بازگو کنیم، افزود: همه ما روزی باید طعم مرگ را بچشیم، پس بهتر است همانند شهدا سرمایه‌گذاری کرده و با استفاده از قرآن، مرگ خود را به شهادت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام نادم با اشاره به اینکه شهدا با شهادت مانا شدند و از هر پست و مقام دنیوی دوری کردند، ادامه داد: ما شهید همدانی‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهید کاظمی‌ها را دادیم تا امنیت و آرامش امروز را داشته باشیم و بتوانیم از مقام شهدای والامقام و شهدای گمنام تجلیل کنیم.

وی شهدا را تجلی کربلای قرن ۲۱ دانست و اظهار داشت: شهدا ستارگان آسمان امروز هستند و با این ستارگان می‌توان راه رستگاری را پیدا کرد.

حجت الاسلام نادم تاکید کرد: راهی که شهدای والامقام با خون و جان خود هموار کردند، باید با همت و زندگی مجاهدانه خود این راه حفظ کرده و ادامه دهیم.

شهردار ملایر نیز گفت: در حال حاضر در ۶ نقطه شهر یادمان شهدا برای شهدای گمنام احداث شده که سه شهید گمنام در مجموعه بام ملایر، پنج شهید گمنام در میدان امامزاده عبدالله(ع)، سه شهید گمنام در دانشگاه ملایر، در هر یک از حوزه‌های علمیه برادران و خواهران یک شهید گمنام و ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر آرمیده‌اند.

"مجید فرجی" ادامه داد: احداث یادمان شهید گمنام حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) باقی مانده بود که برای ساخت و تکمیل آن ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که بتوانیم از شهدای گمنامی که در سطح شهرستان ملایر آرمیده‌اند، به درستی میزبانی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین که امام جمعه ملایر، سرپرست فرمانداری ویژه ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس، جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس، دانشجویان و اساتید حوزه علمیه خواهران ملایر حضور داشتند، از خانواده‌های معظم شهیدان "محمد زنگنه" و "علی‌اشرف صادقی" تجلیل شد.

همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی، چندین اصله نهال به یاد شهید گمنام حوزه علمیه خواهران ملایر و شهدای گمنام این شهرستان با حضور مسئولان کاشته شد.

پیکر این شهید گمنام که در عملیات والفجر هشت به شهادت رسید و ۲۸ سال دارد، سال ۱۳۹۴ در حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) ملایر تشییع و به خاک سپرده شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است. 

برچسب‌ها حوزه علميه ریاست شورای سیاست گذاری حوزه‌ های علمیه خواهران ملایر شهید گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه ملایر حوزه علميه ملایر شهید گمنام شهید گمنام حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه خواهران ملایر شهید گمنام شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا