Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ در سالهای اخیر مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است گرچه در بودجه کشور اعتبار خوبی تخصیص یافته است، اما ناکافی است.

حجت الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در نشست وزیر ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر به منظور بررسی مشکلات حوزه فرهنگی و هنری ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ساوه تشکیل شد، اظهار کرد: فرهنگ و معیشت، مطالبه رهبر معظم انقلاب است و همه انبیا با شعار فرهنگی به رسالت خود پرداختند چراکه اصلاح فرهنگ منجر به اصلاح اقتصاد و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت های فرهنگی و هنری ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: این دو شهرستان قطب صنعت کشور هستند، اما سهم فرهنگ از درآمد صنایع ناچیز است و باید در دولت انقلابی و مجلس انقلابی با نگاه استانی استاندار مرکزی سهم فرهنگ این دو شهرستان بیشتر شود .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با اشاره به مهاجر پذیری ساوه و  ظرفیت های بالای فرهنگی در ساوه و زرندیه گفت: نیمه تمام ماندن مجتمع های فرهنگی و هنری در ساوه و شهرهای تابعه، نبود سالن سینما در ساوه، کمبود نیروی انسانی در حوزه فرهنگی با وجود افزایش جمعیت، کمبود سرانه کتابخانه ای، مشکل پرداخت حق التدریس هنر آموزان، نبود خودروی مناسب در اداره ارشاد با حجم کار بالا، تعطیلی برنامه های شاخص فرهنگی و هنری نظیر جشنواره تیتر دفاع مقدس، برگزار نشدن همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر بدلیل کمبود اعتبارات فرهنگی از مهمترین مطالبات حوزه فرهنگ در ساوه است.

وی خواستار حل مشکل بیمه مدیران مسئولان جراید و نشریات محلی نیز شد و افزود: چون ساوه فرمانداری ویژه ساوه است لازم است تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت اداره کل ارتقا یابد و اختیارات تفویض شود.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: ساوه قطب اقتصاد غیرنفتی استان مرکزی و کشور است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: با توجه به مهاجر پذیری ساوه و وجود اقوام گوناگون در آن می طلبد که شاخص های فرهنگی با تامین زیرساخت ها فراهم شود. بالغ بر ۲۵ درصد مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی است و ساوه هم سهم بسزایی در این مهم دارد.

وی افزود: تدوین طرح نقشه راه فرهنگی استان مرکزی در دست اجراست که به شکل دهی و هویت استان کمک خواهد کرد که پایه اصلی هویت فرهنگی استان مرکزی است.

استاندار مرکزی افزود: ساوه پذیرای سرریز استانهای تهران و البرز و ... است و موقعیت استراتژیک و خاصی دارد و برای تقویت ظرفیت ها و جبران عقب افتادگی های آن باید تلاش کرد و حمایت مالی شود.

وی افزود: مالیات برارزش افزوده براساس شاخص ها و سرانه جمعیت شهری و روستایی در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد و هیچ دخل و تصرفی در آن نمی توان کرد. چهار برابر بودجه عمرانی کشور در قالب مالیات بر ارزش افزوده است که در اختیار شهرداری ها و دهیاری هاست.

وی افزود: بودجه شهرها نباید وارد سال آینده شود و باید در مسائل زیرساختی صرف شود و در حوزه روبنایی و دستمزد و حقوق هزینه نشود.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت:  جمعیت ساوه افزون بر ۳۵۰ هزار نفر است که مزیت صنعتی و کشاورزی دارد و  با استقبال گسترده سرمایه گذاران مواجه شده و توانسته نرخ بیکاری را به کمتر از دو درصد برساند.

مهدی الیاسی اظهار کرد: مزیت مهاجر پذیری ساوه موجب شده که ساوه ایران کوچک تلقی شود ولی زیرساخت های آن برای جمعیتی کمتر از این میزان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: باید روح فرهنگ و هنر با تامین زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود. نبود سینما و کمبود سرانه کتابخانه ای که هشت صدم متر مربع است کمتر از استانداردهاست و پتانسیل بالای فرهنگی و هنری بستری برای رشد شاخص های فرهنگی و هنری است که با تامین اعتبارات مورد نیاز می توان این شاخص ها را توسعه داد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: جامعه اسلامی باید جامعه قرآنی باشد تا موجب ارتقای شاخص های فرهنگی و دینی شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: به دستور اسلام باید زمین را آباد کرد و همه زمینه را با اتحاد و همبستگی به دستورات اسلام فراهم کنیم.

وی افزود: جامعه ما باید جامعه علوی و فاطمی باشد و عمل به تعهدات موجب حل مشکلات خواهد شد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه یکی از شوراهای فرهنگ عمومی موفق در سطح کشور است که توانسته است با پرداختن به موضوعات مختلف بخشی از نیازهای فرهنگی را با سیاست گذاری برطرف کند.

در این نشست جواد روستایی رییس انجمن نمایش استان مرکزی، علی حسینی به نمایندگی از هنرمندان موسیقی، ابوالفضل معصومی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ساوه و مسعود امانی به نمایندگی از خبرنگاران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ساوه وزیر ارشاد استانی شهرستانها فرهنگی و هنری ساوه و زرندیه استان مرکزی شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد