Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:40:32 GMT

جشنواره تئاتر روح‌الله در مسیر ملی شدن

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۷۷۷۶

جشنواره تئاتر روح‌الله در مسیر ملی شدن

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله از تلاش برای ملی شدن جشنواره تئاتر روح‌الله خبر داد.

هوشنگ جمشیدیان، دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص حمایت از تئاترهای حاضر در این جشنواره اظهار کرد: با توجه به بروز کرونا و عقب افتادن اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره روح‌الله، ما تصمیم گرفتیم در سال جاری ابتدا جشنواره سوم را به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس پیش از جشنواره کارگردان‌ها، زمان اندکی برای تمرین در اختیار داشتند که تا حدودی موجب نگرانی آن‌ها شد چراکه به دلیل محدودیت امکان تخصیص وقت بیشتری برای آن‌ها نبود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با اشاره به اینکه پس از جشنواره فرصت خوبی برای تمرین و اجرای نمایش‌ها وجود دارد، تأکید کرد: گروه‌های تئاتری می‌توانند برای دریافت مجوز، خودشان به اداره ارشاد مراجعه کنند و ما نیز امکان معرفی آن‌ها را داریم تا از امکانات این نهاد برای اجرای عمومی نمایش‌های خود استفاده کنند.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله در ارتباط با ضرورت پژوهش محور شدن جشنواره‌های موضوعی مانند تئاتر روح‌الله گفت: زمانی که دبیرخانه جشنواره در اصفهان دائمی شود، ماهانه یک جلسه آموزشی برای کارگردانان و نویسندگان خواهیم داشت که امیدواریم ماحصل آنها به تولید متن‌های غنی در ارتباط با امام خمینی(س) منجر شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کارگردانی، اساتید به کارگردان‌های جوان برای بهینه شدن کارها کمک می‌کنند، تأکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده کارهای بهتری در جشنواره چهارم شاهد باشیم.

جمشیدیان با اشاره به سطح کیفی نمایش‌های اجراشده تصریح کرد: خلاقیت در جشنواره نقش مهمی دارد و ما تلاش داریم تا در توسعه خلاقیت هنرمندان شرکت‌کننده با برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی گام برداریم.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با اشاره به اینکه بهتر است این جشنواره شامل دو بخش حرفه‌ای‌ها و تجربه اولی‌ها باشد، گفت: اگر این رویداد ملی شود نویسندگان به مدد می‌آیند، رقابت جدی‌تر و ارزشمندتر می‌شود.

جمشیدیان اضافه کرد: یقیناً تحقیق و پژوهش برای نگارش نمایشنامه‌های جامع در ارتباط با شخصیت امام خمینی (س) لازم است و دراین‌ارتباط تمام متون نگارستان امام خمینی (س) و مشاوره رایگان در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با بیان اینکه در جشنواره چهارم پژوهش در جشنواره وارد می‌شود و جوایزی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد، تأکید کرد: این پژوهش‌ها منابع خامی برای نگارش نمایشنامه و ساخت تئاتر خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت حمایت از جشنواره‌های موضوعی و ارزشی گفت و اظهار داشت: همه باید دست در دست هم دهیم تا این جشنواره به سرانجام برسد، حامیان این حرکت فرهنگ‌ساز آینده‌ای روشن برای خود ترسیم می‌کنند که این آینده از تجلی اندیشه‌های امام در ابعاد اجتماعی و اقتصادی سرچشمه می‌گیرد، امید می‌رود که نه‌تنها حمایات مالی بلکه حمایت معنوی و همراهی با این‌گونه حرکات فرهنگی و جشنواره‌های ارزشی را شاهد باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جشنواره روح الله جشنواره تئاتر روح الله جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر