Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، امنیت غذایی در راستای تحقق شعار سال با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت الاسلام سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، امنیت غذایی با تبیین مدیریت و فرهنگ جهادی اظهارداشت: مشکلات بخش کشاورزی با تلاش و همت و اندیشه و مجاهدت متخصصین و دانشمندان این عرصه حل شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: محققان، افسران میدان امنیت غذایی هستند.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی گفت: کاهش 17 درصدی بارش در 40 سال اخیر، افزایش 17 برابری چاه‌های عمیق و کاهش 73 درصدی آبدهی متوسط چاه‌ها در 40 سال اخیرو راندمان و بهره‌وری آبیاری پایین از مهم‌ترین این چالش‌هاست اما یقین داریم که همه با هم می‌توانیم ازین مشکلات عبور کنیم.

حجت الاسلام سائری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گلستان هم در این همایش گفت:از ابتدای سال 1400 برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این رویداد آغاز و مقرر شد این همایش به میزبانی استان گلستان و به صورت ملی برگزار شود.

«نوسانات اقلیمی» تهدید جدی علیه کشاورزی در استان سمنان است170 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به کشت کلزا اختصاص یافتاستاندار سمنان برای تأمین امنیت غذایی جهاد کشاورزی را حمایت کند

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ جهادی مبتنی بر مشارکت داوطلبانه عامه مردم است.

حجت الاسلام سایری افزود: فرهنگ اسلامی، دارای ساختار اعتقادی و ایمانی و مبتنی بر ارزش‌های دینی، اخلاقی، احساس تکلیف و وظیفه و مسئولیت‌پذیری است.

قربانی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و مدیون فداکاری های جهادگران است، گفت: مدیریت جهادی مدیریت وجدان‌های بیدار است.

در پایان این همایش علمی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بیانیه پایانی همایش را قرائت کرد.

همچنین از نویسندگان 16 مقاله برتر ارائه شده به همایش، برندگان مسابقه و غیره با اهدای لوح سپاس و هدایا قدردانی شد.

انتهای پیام/581/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و مدیریت جهادی وزارت جهادکشاورزی امنیت غذایی حجت الاسلام ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود

 استاندار کردستان در آئین تجلیل از بازنشستگان و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغزافزار مدیریت استان است و اگر این مجموعه علمی و عملی با تعامل مطلوب و تاثیرگذار در استان باشد حتماً سایر چرخ‌های مدیریتی در استان بهتر می‌چرخد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این دوره باید بیشتر روی برنامه کار کند تا بودجه، چرا که بودجه تابعی از برنامه‌ریزی است، اگر برنامه محور در استان حرکت کنیم حتماً نقش سلیقه‌ها، جناح‌بندی‌های گروهی، فردی و ... در تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات کمتر و مردم بهتر و بیشتر بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت سلیقه و اقتدارگرانه مدیر، مسئول و در کل افراد بالادستی لطمه می‌زند اگر دنبال پیشرفت هستیم باید بیشتر نگاه کارشناسی داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: ما در کردستان مسائل و مشکلات انباشته زیادی داریم و داشتیم، معتقدیم باید کار پر حجم و اولویت‌گرا در استان چندین سال استمرار داشته باشد تا به یک نقطه تعادل در مسائل و موضوعات برسیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از این استان ضایع شده و از دست رفته که باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جبران شود.

نظارت بر روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام در کردستان افزایش می‌یابد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان  نیز در این آیین گفت: تمام تلاش همکاران ما در این سازمان ایجاد رضایت عمومی در جذب اعتبارات و گشایش و تسهیل گری در امور است.

اکبر محمدی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن شعار سال با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در استان مکاتبات لازم انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید و مشارکت مردم در برنامه‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان دو راهبرد اصلی و مطالبه رهبری دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازنگری در توزیع اعتبارات هزینه‌ای با تعریف مدلی جدید در استان را از برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان می‌دانیم گفت: در سالجاری در کنار این مهم، نظارت بر پروژه‌های عمرانی به صورت ویژه‌تر و میدانی انجام می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان سال ١٤٠٢ و ایثارگران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت