Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایشگاه تسلیحاتی «دفاع جهانی» در ریاض روز چهارشنبه (دیروز) پس از چهار روز به کار خود پایان داد و دولت سعودی اعلام کرده که در این نمایشگاه در مجموع قراردادهایی به ارزش ۷.۹ میلیارد دلار را به امضاء رسانده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در این نمایشگاه ۶۰۰ مشارکت کننده از ۴۲ کشور حضور داشتند و ۶۵ هزار نفر از ۸۵ کشور از آن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این خبرگزاری، در این نمایشگاه که انواع تسلیحاتی نظامی هوایی، زمینی و دریایی و همچنین انواع فناوری‌های جدید نظامی و امنیتی در معرض دید قرار گرفته بود، دولت سعودی در مجموع اقدام به عقد قراردادهایی به ارزش ۲۹.۷ میلیارد ریال سعودی (۷.۹ میلیارد دلار) با شرکت‌های داخلی و خارجی کرده است.

طبق این گزارش، شرکت‌های داخلی عربستان در مجموع ۴۶ درصد این قراردادها به ارزش ۱۰ میلیارد ریال سعودی (۲.۷ میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده‌اند. این قراردادها عمدتا در حوزه بومی‌سازی تسلیحات نظامی صورت گرفته است و ریاض طبق چشم انداز ۲۰۳۰ مدعی است که تلاش دارد ۵۰ درصد صنایع نظامی را بومی‌سازی کند.

در این راستا «ولید ابو خالد» رئیس اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی به شبکه الاخباریه عربستان گفت که این کشور با همکاری شرکای داخلی از جمله اداره کل صنایع سعودی برای تولید پهپاد بومی تلاش می‌کند تا اولین پرنده با طراحی صد در صد سعودی باشد که در آینده تولید و مورد استفاده نیروهای مسلح ما قرار خواهد گرفت.

همزمان «احمد العوهلی» رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اعلام کرده بود که کشورش تا سال ۲۰۳۰هزینه‌های نظامی را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد​ و ریاض برای رسیدن به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی با کشورهای منطقه و جهان همکاری خواهد کرد.

عربستان سعودی در حالی به بومی‌سازی تجهیزات نظامی روی آورده است که مواضع راهبردی این کشور در سال‌های اخیر چندین بار هدف حملات راکتی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همواره اعلام کرده‌اند که تا زمان تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی به خاک این کشور به حملات خود علیه مواضع راهبردی عربستان و دیگر کشورهای عضو در ائتلاف به‌ویژه امارات عربی متحده ادامه خواهند داد.
 


حضور عبدالفتاح السیسی در نمایشگاه دفاع جهانی 2022


حضور محمد بن سلمان در مقابل غره شرکت لاکهید مارتین

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه دفاع جهانی 2022 تسلیحات نظامی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟