Web Analytics Made Easy - Statcounter


بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.

اظهارات قابل تامل پوتین: آمریکا اکنون درصدد حل مشکلات خود با ایران و ونزوئلاست ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۲۱:۱۶

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود با این دو کشور تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه در سخنانی اعلام کرد که صادرات نفت روسیه به آمریکا بیشتر از ۲ درصد صادرات ما نیست.

رئیس جمهور پوتین با بیان اینکه ما به تامین انرژی اروپا بر اساس توافقات ادامه می‌دهیم، افزود: من به کشورهای غیردوست می‌گویم که ما به تعهدات خود در زمینه انرژی پایبند هستیم.

پوتین تحریم‌ها علیه روسیه را غیرقانونی خواند و تصریح کرد: کشورهای غربی مردم خود را فریب می‌دهند. غرب در تلاش است تا ما را مسؤول افزایش قیمت انرژی بداند.

وی تأکید کرد، واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود با این دو کشور تلاش می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه صادرات انرژی خود را حتی از طریق اوکراین حفظ می‌کند.

پوتین گفت: غرب در حال جنگ اقتصادی با کشور ما است و ما برای مقابله با آن اقداماتی انجام خواهیم داد.

رئیس جمهوری روسیه در جلسه دولتی، گفت که رشد قیمت در انرژی در غرب، به دلیل محاسبات بی‌جای آنها است.

پوتین گفت: "قیمت در آنجا (اروپا) در حال رشد است؛ اما نه به تقصیر ما. این نتیجه محاسبات اشتباه آنها است. ما مقصر نیستیم."

پوتین با بیان اینکه آمریکا بخاطر بحران انرژی، حاضر به توافق با ایران به هر قیمت است، افزود: آنها حاضرند تا با ایران و ونزئوئلا به صلح برسند و فورا تمام اسناد را امضا کنند.

 مخالفت آمریکا با حذف سپاه از لیست تروریستی بزگترین مانع توافق ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۲۰:۵۴

 

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس:

بزرگترین شکاف باقیمانده بر سر درخواست ایران مبنی بر حذف سپاه از فهرست تروریستی است.

 ایالات متحده از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل خودداری کرده است.

۲۱ نماینده کنگره در مخالفت با برجام به بایدن نامه نوشتند ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۲۰:۴۱

گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با نگارش نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که از توافق هسته‌ای جدید با ایران حمایت نمی‌کنند. ۱۲ قانونگذار دموکرات و ۹ قانونگذار جمهوری‌خواه در این نامه نوشته‌اند حمایت از توافق فعلی را  دشوار می‌دانند.

در بخشی از این نامه که به رویت رسانه صهیونیستی جوئیس‌اینسایدر رسیده آمده است: «بر اساس آنچه در حال حاضر می‌دانیم، حمایت از توافق با روالی که در حال حاضر مورد بحث قرار دارد دشوار است.»

قانونگذاران آمریکایی از احتمال حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی وزارت خارجه آمریکا موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» به عنوان بخشی از توافق احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها نوشته‌اند چنین اقدامی با وعده «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کنگره مبنی بر اینکه دولت بایدن برای بازگشت به برجام تحریم‌های «تروریستی» علیه ایران را رفع نخواهد کرد، مغایرت دارد.

۲۱ قانونگذار آمریکایی خواستار آن شده‌اند که دولت بایدن ظرف یک هفته آینده یک جلسه توضیحی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین برگزار کند و به سوالات نماینده‌های کنگره در خصوص توافق احتمالی با ایران پاسخ دهد.

گفتگوی حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل 

در تماس تلفنی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین نتایج و روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها و همچنین برخی مسائل بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله بحران اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت: مذاکرات وین در نقطه حساسی قرار دارد و اکنون آمریکا و ایران در تبادل پیام ها باید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند و  تلاش کنند بر محدودیت زمانی غلبه کنند. 

بورل افزود: موضوع تضمین اقتصادی برای شما مهم است و ما از تحقق آن حمایت می کنیم. ما و شما به تلاش های خود برای رسیدن به توافق ادامه خواهیم داد زیرا مسیر طولانی را طی کرده ایم.

وی اضافه کرد: شما ایرانی ها مذاکره کننده سخت و توانمندی هستید.
وزیر امور خارجه نیز در این گفتگوی تلفنی از  اهتمام و تلاش هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت های حاصله قدردانی کرد و افزود: اگر واقع بینی بر رفتار همه طرفها حاکم باشد، همچنان به نقطه وصول توافق خوب و قوی نزدیک هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان‌ کرد: طرح برخی درخواست های جدید از سوی آمریکا هیچ گونه توجیه منطقی نداشته و با مواضع این کشور در مورد دستیابی سریع به توافق در تناقض می باشد.

 امیرعبداللهیان افزود: موضوعات اصلی و لغو موثر تحریم ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی قرار گیرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت : آمریکا نمی تواند به بهانه فشار افکار عمومی کشورش، هر روز حرف جدید و متفاوتی را از طریق هماهنگ کننده به ما منتقل کند. اگر طرف آمریکایی مشکل افکار عمومی را دارد ، باید بگویم ما هم مشکل افکار عمومی را در ایران داریم. آنها با حساسیت و با دقت بالایی تحولات را رصد می کنند و از دولت پاسخگویی و رفع موثر تحریم ها و حفظ توان بالای هسته ای صلح آمیز را مطالبه می کنند. 
امیرعبداللهیان بویژه تاکید کرد: برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین تاکید کرد: معتقدیم ضمن توجه به منشور ملل متحد، ریشه های اصلی بروز این بحران باید مورد توجه قرار گیرد، تا ثبات و امنیت‌ پایدار در این منطقه از طریق توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی برقرار شود.

استقبال چین از توافق ایران و آژانس 

«وانگ چانگ» رایزن نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که چین از «نقشه راه توافق شده بین ایران و آژانس استقبال می‌کند».

منابع رسانه‌ای در چین از قبیل خبرگزاری «شینهوا» از صحبت‌های نماینده این کشور در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ایران و سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران خبر دادند.

«وانگ چانگ» در این نشست اعلام کرد که چین از «نقشه راه مورد توافق اخیر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل پادمانی استقبال و از دو طرف در حل و فصل اختلافات از طریق ادامه گفت‌و‌گو حمایت می‌کند».

این مقام دولت چین در نشست شورای حکام از رویکرد سازنده ایران در تعامل با آژانس بین‌المللی انژی اتمی استقبال کرد. به گفته او، چین از این موضوع که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی خود در ایران در راستای اصول عینیت، بی‌طرفی و با رعایت دقیق دستورات خود حمایت می‌کند.

شمخانی: آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه در توئیتی درباره مذاکرات جاری در وین نوشت: شیوه مواجهه ⁧‫آمریکا‬⁩ با پیشنهادات اصولی ⁧‫ایران‬⁩، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. ⁧‫

وی افزود: مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قانون کار جهاد تبیین آژانس بین المللی انرژی اتمی رئیس جمهوری روسیه حل مشکلات خود وزیر امور خارجه هماهنگ کننده مذاکرات وین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»