Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:10:03 GMT

حقوق نمایندگان مجلس باید شفاف باشید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۸۷۳۸

حقوق نمایندگان مجلس باید شفاف باشید

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نشست دبیران و اعضای کارگروه‌های تخصصی دفتر با نماینده مردم برگزار شد، علیرضا عباسی درخصوص حواشی مستثنی شدن انتشار حقوق نمایندگان افزود: پرداختی‌هایی که به تمام دستگاه‌ها وجود دارد باید شفاف باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۸ هزار پیشنهاد در بودجه ثبت شده بود، تصریح کرد: هر پیشنهاد تقریباً ۳۰ دقیقه از وقت مجلس را به خود اختصاص می‌دهد یعنی تقریباً ۴ هزار ساعت باید به پیشنهادهای نمایندگان اختصاص پیدا کند ولی امکان بررسی این تعداد پیشنهاد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس افزود: ذیل تبصره ۱۲ هم پیشنهادهای مختلفی وجود داشت لذا جمعبندی نمایندگان در مجلس این بود که بصورت کلی رأی گیری و از تبصره ۱۲ عبور شود.

عباسی با بیان اینکه وقتی متوجه این اقدام خلاف شفافیت و تبعیض آمیز شدیم، شبانه جهت تبعیضی که زیبنده مجلس انقلابی نبود؛ اقدام کردیم.

وی افزود: هماهنگی‌هایی با سایر نمایندگان و رئیس مجلس انجام دادیم، ایشان هم قول مساعدت دادند ویکی از نمایندگان پیشنهادی را مطرح کرد، با ۲۰۰ رأی مصوب شد و مقرر گردید حقوق نمایندگان شفاف باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، چرا باید پنهان کاری کنیم. وقتی حقوق خود را استثنا کنیم شائبه‌هایی بوجود می‌آید مثلاً شائبه حقوق چند صد میلیونی.

وی افزود: خطایی بود که سهواً صورت گرفت و الحمدلله در همان ساعات اول اصلاح شد. ما اگر انقلابی هستیم هر کجا اشتباه کردیم باید سریع برگردیم و تعصب روی اشتباه خود نداشته باشیم.

کد خبر 5444001

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا عباسی شفافیت مالی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها مشهد شیوع کرونا گرگان جهاد تبیین خراسان رضوی گردشگری ایلام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در مجلس، خون اهدا کردند. اهدای خون براساس روال ثابت که به صورت دوره ای توسط سازمان انتقال خون صورت می گیرد انجام می شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900698

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن