Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل ایمیدرو، با اشاره به وجود ذخایر قابل توجه معادن هماتیتی به‌ویژه در منطقه فین و رضوان، اظهار کرد: با توجه به برنامه چشم انداز تولید 55میلیون تن فولاد در سال 1404، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری در این منطقه کمتر توسعه یافته یک ضرورت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد توسعه بشاگرد با دستور رییس جمهور در سطح معاون اول رییس جمهور و وزرا، افزود: در نشست اخیر این ستاد، در خصوص انجام عملیات اکتشافی در پهنه‌های مختلف بشاگرد تصمیماتی گرفته شد که ایمیدرو می بایست در زمینه تکمیل عملیات اکتشافی در این منطقه اقدامات لازم را در راستای توسعه این منطقه محروم انجام دهد.

استاندار هرمزگان، بهره مندی از منابع نفتی و معدنی را یک ظرفیت بزرگ و مهم برای کشور برشمرد و اضافه کرد: با توجه به نزدیکی سواحل مکران به قطب معدنی کشور، زنجیره ترکیبی معدنی و شیمیایی در این منطقه باید فعال شود.

دوستی، نبود دستگاه یا نهاد متولی را عامل اصلی برای عدم بهره‌مندی از این ظرفیت مهم برای شکل‌گیری یک کار مشترک در این حوزه عنوان کرد و گفت: با توجه به تأمین نیازهای محصولات تولیدی این بخش از طریق واردات، فعالیت در این زمینه، صرفه اقتصادی فراوانی برای کشور دارد و می توان با راه‌اندازی این صنعت از خروج ارز نیز جلوگیری کرد.

استاندار هرمزگان همچنین به موضوع تأمین مواد اولیه تولید فولاد از جمله سنگ‌آهن اشاره و بیان کرد: بندر «بندزرک» میناب هم اکنون توسط سازمان بنادر در حال مطالعه است اما با توجه به چشم‌انداز تولید فولاد در کشور، می توان در این منطقه با مشارکت ایمیدرو و یا تشکیل کنسرسیومی متشکل از واحدهای فولادی فعال کشور، بندر آب عمیق را در این منطقه برای واردات مواد اولیه فولادی مانند سنگ آهن ایجاد کرد و بخشی از زیرساخت ریلی آن را هم با استفاده از اعتبارات دولتی و استانی تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار هرمزگان مهدی دوستی سنگ آهن اکتشاف معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم