Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ساخت مجتمع بزرگ جامع درمانی هوشمند ماهفروجک در مازندران انقلابی در سلامت شمال کشور است زیرا فضاهای درمانی موجود در استان مازندران اغلب کوچک و فرسوده بوده و به صورت تجمیع نیستند و ارائه خدمات با کیفیت و جامع درمانی برای دست اندرکاران حوزه سلامت استان گاهاً دچار مشکل می‌شود.

لذا با توجه به وضعیت اماکن درمانی استان مازندران و شمال کشور و همچنین نیاز مردم منطقه به ویژه اقشار آسیب پذیر به خدمات درمانی دولتی، در سال ۱۳۹۵ قرار شد بیمارستان ماهفروجک که از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود و کلنگ آن در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار به زمین زده شده بود، در راستای ارائه خدمات صفرتا صد تخصصی و فوق تخصصی به بیماران به صورت یک مجتمع بزرگ و هوشمند در راستای ارتقا سطوح درمان، آموزش، پژوهش و توریسم سلامت به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های آموزشی، درمانی و تحقیقاتی شمال کشور احداث، تجهیز و بهره برداری شود تا بخش زیادی از مشکلات کمبود فضای بیمارستانی استان رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون مجتمع آموزشی، درمانی و تحقیقاتی ماهفروجک در فاز اول با ۳۷۰ تخت ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است. تکمیل فاز دوم این پروژه با ۲۰۰ تخت روانپژشکی و سوختگی که با ۲۵ درصد پیشرفت در حال احداث است به ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای احداث و تکمیل فاز سوم و چهارم مجتمع فوق در قالب ۵۴۰ تختخوابی و دانشکده پزشکی نیز ۱۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار پیش بینی شده است.

مجتمع بزرگ آموزشی، درمانی و ت حقیقاتی ماهفروجک در حاشیه جاده ترانزیتی شمال کشور بین شهرستان‌های ساری و قائمشهر واقع شده است که در صورت تکمیل می‌تواند حدود سه میلیون نفر از جمعیت استان، مسافران داخلی، توریست‌های خارجی، جمعیت زیادی از استان‌های همجوار و حتی بیماران اعزامی از کشورهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

لذا فرسودگی و کوچک بودن بیمارستان‌های موجود سطح استان و پایین بودن ظرفیت پذیرش بیماران در این مراکز، باعث شده است تا نیاز به مرکز درمانی جامع با ظرفیت پذیرش بالای بیماران به شدت احساس شود. از این رو تسریع در ساخت این فضای درمانی یکی از نیازمندی‌های ضروری حوزه سلامت برای مردم مازندران و شمال کشور است و تکمیل این مجتمع می‌تواند بخش زیادی از مشکلات و کمبود فضای درمانی را در کلان منطقه یک کشور کاهش دهد.

با توجه به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی‌مازندران دارای مجوز تیپ ۱ بوده و شهرستان ساری نیز به عنوان مرکز استان و مرکز قطب دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور دارای موافقت اصولی بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی است، انتظار مردم استان مازندران از دولت انقلابی این است که اعتبارات مورد نیاز را برای تکمیل مجتمع بزرگ آموزشی، درمانی و تحقیقاتی ماهفروجک به عنوان یکی از پروژه‌های ماندگار این دولت مردمی با هدف جهش در ارائه خدمات آموزشی، درمانی، پژوهشی و توریسم سلامت تخصیص دهند.

کد خبر 5444010

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران طرح تحول سلامت ساری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها مشهد شیوع کرونا گرگان جهاد تبیین خراسان رضوی گردشگری ایلام نوروز مجتمع بزرگ شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است