Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات گفت: همه عوامل برای اینکه ایران هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا شود، فراهم است و با تدویـن تعرفـه مـدل‌هـای فـروش از جملـه عمـده فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتور‌های فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا برقرار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین‌المللی کشور، تبدیل شدن ایران به هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا را برنامه‌ای دست یافتنی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یکی از مسائل مغفول‌مانده در حوزه ارتباطات، استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتاست.

وی ادامه داد: ترانزیت داده بین غرب و شرق دنیا از طریق خاک کشور ما مزیت‌های ویژه‌ای برای کشور‌های همسایه دارد که مهمترین آن‌ها کاهش زمان پینگ ۲۰ تا ۳۰ میلی ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا و همچنین امکان تعمیر و بازیابی خرابی مسیر‌های فیبر در کوتاهترین زمان نسبت به مسیر‌های دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز است.

زارع پور افزود: به عبارتی همه عوامل برای اینکه کشور ما به هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا تبدیل شود، فراهم است و بدیهی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اخیراً از نقشه راه عملیاتی شدن چنین ظرفیتی رونمایی کردیم. با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شــرایط رقابتــی برای ارائــه خدمات ترانزیــت دیتا بـه کشــور‌های همســایه بهبود خواهد یافت. همچنین ظرفیت ترانزیت داده از مرز‌های شمال غربی به مرز‌های غربی، شرقی و جنوبی کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح و تدویـن چهارچـوب تعرفـه پیشـنهادی بـرای ارائـه مـدل‌هـای فـروش جدیـد از جملـه عمـده فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتور‌های فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا بر اساس تقاضا در کوتاهترین زمان ممکن برقرار خواهد شد.

زارع پور اضافه کرد: برای اجرای این طرح از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون قـرارداد‌های جدید ترانزیـت بیـن‌المللـی دیتا منعقد شده است و در همین مدت کوتاه، ۴۰ درصد به ترانزیت ترافیک از خاک کشورمان افزوده شده است.

به گفته وی، اجرای این طرح، ضمن تضمین پایدار ترافیک مصرفی کشور، گام بلندی دیگری برای تکمیل حلقه‌های اقتصاد دیجیتال در ایران عزیز ماست.



منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارتباطات اپراتور همراه اول ترانزیت دیتا وزیر ارتباطات اجرای این طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری