Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:41:52 GMT

طبیعت جنوب برای شاعران موهبتی ارزشی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۸۹۵۳

طبیعت جنوب برای شاعران موهبتی ارزشی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قزوه پنج شنبه شب در نشست با شاعران شهرستان دشتی بیان کرد: جنوب سرزمین دوبیتی است مانند نخلی که به بار می‌نشیند و ثمرهای خوب می‌دهد این منطقه نیز دارای همین ویژگی در حوزه دوبیتی می‌باشد.

رئیس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دوبیتی در جنوب با طبیعت گره خورده و در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، اظهار کرد: دوبیتی زبان عاشقی، درونی، عاطفی و نجواهای درونی است و به نوعی آسان‌ترین و سخت‌ترین قالب و سبک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین دوبیتی، دوبیتی‌های محلی است و شاعران در این راستا باید به این موضوع اهتمام ورزند و تلاش مضاعف داشته باشند.

قزوه ادامه داد: طبیعت جنوب برای شاعران یک موهبتی ارزشی است زیرا با این محیط بزرگ شده و در این مکان زندگی کرده‌اند و این مهم‌ترین مؤلفه برای سرودن دوبیتی است.

وی تصریح کرد: تعداد غزل‌سرایان با دوبیتی‌سرایان فاصله زیادی دارند و این رسالت افراد را برای ترویج این هنر سنگین می‌کند.

قزوه با اشاره به اینکه رعایت اصولی در شاعری الزامی است، عنوان کرد: شاعران برای موفقیت باید ابتدا از دوبیتی، رباعی، غزل، مثنوی و بخش‌های دیگر را پله به پله آغاز کنند تا شاعری صاحب‌نظر شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فایز شاعری بزرگ است که کل استان بوشهر باید نام این چهره شاخص، برجسته و ماندگار را فریاد بزنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: شعر در عین یک هنر، ترویج دهنده فرهنگ نیز می‌باشد.

حمید زارعی اظهار کرد: استان بوشهر زادگاه شاعران شاخص است که شهرستان دشتی در قله آن قرار دارد و این به واسطه وجود فرهیختگان برجسته این حوزه می‌باشد.

وی در ادامه به گزارشی مختصر از شاعران شهرستان بیان کرد.

در ادامه احمد منصوری‌، اسماعیل عظیمی قهفرخی، غلامرضا حیاتی و لیلا ناظری زاده از شاعران و حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی و علیرضا قزوه رئیس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی اسلامی ایران در این نشست به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 5443991

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دشتی حمید زارعی علیرضا قزوه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها مشهد شیوع کرونا گرگان جهاد تبیین خراسان رضوی گردشگری ایلام نوروز شهرستان دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر
  • شهرستان مهر میزبان شاعران