Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@07:47:10 GMT

طرز تهیه کیک دوبوس

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۰۶۹

طرز تهیه کیک دوبوس

کیک دوبوس یا دوبوس تورته کیک شکلاتی و کاراملی سنتی مجارستان است ، بین لایه های این کیک اسفنجی با شکلات پر می شود و برای تزئین روی آن از کارامل استفاده می کنند. ناطقان: کیک دوبوس ( به انگلیسی : dobosch caramel chocolate cake )  یا دوبوس تورته ( به انگلیسی : Dobos torte ) یک کیک اسفنجی شکلاتی و کاراملی  لایه ای است که برای اولین بار توسط جوزف دوبوس ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کیک کلاسیک مجارستانی 6 لایه است که بین لایه های آن را با شکلات پر میکنند.



 
کیک دوبوس
مواد لازم کیک دوبوس
 تخم مرغ بزرگ     6 عدد
 شکر     150 گرم
 عصاره وانیل خالص     یک قاشق غذاخوری
 آرد کیک     130 گرم
نمک      1 پیتچ
مواد لازم کرم کره ی شکلاتی  
 شکلات تلخ (شکلات Bittersweet با حداقل 35 درصد شکلات خالص) ریز شده     100 گرم
 کره متوسط      3 قالب
 پودر کاکائو     3 قاشق غذاخوری
شکر     125 گرم
 وانیل     1 قاشق غذاخوری
مواد لازم کارامل
شکر     3/4 لیوان
 آب     2 قاشق غذا خوری
 آب لیموی تازه     2 قاشق غذا خوری

 

 
طرز تهیه کیک دوبوس

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، سینی فر را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید سپس اسپری جدا کننده روی کاغذ ها بزنید.

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید.

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند سپس نیمی از شکر را کم کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا فرم بگیرد و در صورتی که کاسه را برگردانید تکان نخورد. فرم گرفتن سفیده تخم مرغ حدود 6 دقیقه طول می کشد.

 

زرده تخم مرغ را به همراه نیمی از شکر و وانیل با سرعت بالا حدود 3 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود.

سفیده را در دو مرحله به زرده اضافه کنیدو با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت با هم مخلوط نمایید.

آرد کیک و نمک را الک کنید و در دو مرحله به تخم مرغ اضافه کرده  به آرامی مخلوط کنید.

 

خمیر را به طور مساوی در سینی های فر پخش کنید و با کاردک رویش را صاف کنید و به مدت 5 – 7 دقیقه در فر بگذارید بپزد.

برای تست پخته شدن کیک انگشتتان را وسط کیک بزنید اگر کیک به انگشت چسبید یعنی هنوز پخته نشده .

بعد از خنک شدن کاغذ روغنی را از کیک ها جدا کنید تا بتوانید روی هم سوارشان کنید.

 

 

برای تهیه کرم کره شکلاتی قابلمه ای را پر آب کرده روی حرارت بگذارید و شکلات را داخل کاسه ای ریخته و  به روش بن ماری روی حرارت بخار آب ذوب کنید.

کره را هم به همین ترتیب نرم کنید.

پودر کاکائو را به کره اضافه کرده مخلوط کنید.

 

پودر شکر را به کره اضافه کرده هم بزنید.

 

شکلات ها را به مواد اضافه کرده هم بزنید یکدست شود.

تخفیف ویژه برای خرید گوشت‌مرغ از اسنپ مارکت! فقط امروز

کیف چرم با کیفیت و تخفیف ویژه فقط با وارد کردن شماره

کیک هایی که در فر پختید به 6 تکه مساوی تقسیم کنید و روی هر لایه مقداری کرم کره بکشید و سپس لایه ها را روی هم بگذارید و رویشان را با مابقی کرم کره شکلاتی بپوشانید.

 

برای تهیه کارامل ، شکر ، جوهر لیمو و آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و بجوشانید تا رنگ کهربایی بگیرد و شعله را خاموش کنید.

یکی از کیک ها را از قبل به شکل دایره ای قالب بزنید یا به صورت مثلثی برش بزنید و با قاشق رویشان یک لایه نازک کارامل بریزید و برای تزئین روی کیک از آن ها استفاده کنید.

در برخی از رسپی ها کارامل را مستقیما روی لایه بالایی کیک می ریزند. 
برچسب ها: کیک ، دوبوس ، ناطقان ، مجارستان ، شکلات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کیک ناطقان مجارستان شکلات اضافه کرده هم بزنید تخم مرغ کرم کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ