Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می‌کند گفت: ۴۰ درصد از این میزان مصرف مربوط به تولید خوراک دام است.

علیرضا مهاجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی کشور به‌ویژه در استان‌های گلستان و خوزستان کشت محصولات آب بر همچون چغندرقند، کلزا و همچنین گندم کاهش یافت تا برای تأمین آب مورد نیاز برای کشت دیگر محصولات کشاورزی مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور امسال به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت گفت: تمرکز ما بر افزایش عملکردها در این بخش بود تا نیاز سال آینده جبران شود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بیشترین وابستگی به خارج مربوط به دانه‌های روغنی است؛ بنابراین امیدواریم با تأمین آب تولید دانه‌های روغنی در داخل کشور افزایش یابد.
مهاجر با اشاره به اینکه به طور سالانه چهار میلیون هکتار گندم دیم و ۲ میلیون هکتار گندم آبی در کشور کشت می‌شود گفت: البته در سال‌های خشک این میزان کشت کاهش می‌یابد و بسیاری از زمین‌های دیم برای چرای دام‌ها اختصاص می‌یابد و باید گفت اگر تمرکز بر ۲ میلیون هکتار زمین کشت آبی گندم انجام شود؛ می‌توانیم در این بخش به خودکفایی پایدار برسیم.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد نیاز محصولات کشاورزی در داخل کشور تأمین می‌شود گفت: حدود ۱۳۰ میلیون تُن محصول در وزارت جهاد کشاورزی سالانه تولید می‌شود که ۸۵ تا ۹۱ میلیون تُن در بخش کشاورزی است.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت بحث بهینه‌سازی مصرف آب در کشاورزی گفت: میزان بهینه‌سازی مصرف آب در کشاورزی به ۵۰ درصد رسیده است و امیدواریم هر سال این میزان افزایش یابد.
مهاجر با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می‌کند گفت: ۴۰ درصد از این میزان مصرف مربوط به تولید خوراک دام است.
وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی نوین در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است گفت: این وزارت خانه ۸۵ درصد از اعتبارات را به بحث توسعه کشاورزی نوین اختصاص داده است.

استاندار سمنان در راستای تأمین امنیت غذایی جهاد کشاورزی را حمایت کند
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی گفت: استاندار سمنان بیشترین کمک را به جهاد کشاورزی در زمینه تأمین امنیت غذایی داشته باشد.
 علیرضا مهاجر ادامه داد: در یک کره خاکی هستیم که سالیان سال با خشکسالی دست‌وپنجه نرم کرده است و نمونه آن در سوره یوسف آمده که برای تأمین امنیت غذایی در سال‌های که فراوانی هست باید گندم را در سیلو ذخیره کرد.
وی با بیان اینکه اکثر جنگ‌های دنیا بر سر غذا است و غذا در زندگی بشر بسیار مهم است افزود: برای همین بیشتر همه کشورها بیشترین سعی را برای تأمین غذا دارند.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از استاندار سمنان خواست: در راستای تأمین امنیت غذایی بیشترین کمک را به سازمان جهاد کشاورزی داشته باشد و برای این بخش اعتبار مجزا اقتصاد دهد تا بتواند به ورزان خدمت لازم را ارائه کرده و امنیت غذایی تأمین شود.
مهاجر با بیان اینکه سمنان معین استان تهران برای تأمین برخی محصولات پروتئینی و لبنی از گفت این استان علاوه بر تأمین بخشی از مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز استان تهران، ظرفیت برای تأمین و سبزیجات و صیفی‌جات را نیز دارد.
۷۵ درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوزه زراعت است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه ۷۵ درصد تولید بخش کشاورزی در حوزه زراعت است افزود: باید در شرایط تحریم کشور به‌گونه‌ای اداره شود که مشکلی در زمینه امنیت غذایی وجود نداشته باشد.
مهاجر خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام ابتدا محاصره اقتصادی صورت گرفت و بعد ایشان را به شهادت رساندند امروز نیز یزد زمان ابتدا تحریم می‌کند و با تحریم قصد غلبه کردن دارد.
وی ضرورت استفاده از نیروی متخصص و با تجربه گفت: اگر یک نیروی متدین توانمند و با تجربه باشد و با اعتقاد درونی برای کارش زحمت بکشد کسی نمی‌تواند با وجود چنین نیروهایی بر آن کشور غلبه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان سمنان وزارت جهاد كشاورزي سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان جهاد كشاورزي تأمین امنیت غذایی وزیر جهاد کشاورزی معاون وزیر جهاد بخش کشاورزی امور زراعت برای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان