Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:03:58 GMT

البرز باید به جای معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۳۲۷

البرز باید به جای معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود

به گزارش مهر، عبداللهی شامگاه پنجشنبه در آخرین جلسه ستاد سفر نوروزی اظهار داشت: استان البرز تمهیداتی ویژه‌ای برای اسکان و محل‌های اقامتی تحت پوشش سازمان گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری جهت پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده است.

وی افزود: همچنین برای ورودی به استان و شهرستان‌ها برای میزبانی مناسب با دادن برگه‌های راهنمای گردشگری، بروشورهای لازم محله‌های اسکان استان البرز خدمات مورد نیاز گردشگران را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار از آمادگی همه دستگاه‌ها در ارتباط با خدمات سفر در استان خبر داد، گفت: با توجه به اینکه دو سالی است که همه درگیر بیماری کرونا بودند و نتوانستند سفر بروند بسترهای گردشگری، تفریحی و نشاط در ایام نوروز توسط بخش‌های دولتی و بخش خصوصی در استان فراهم شده است.

عبداللهی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، که از کرج به عنوان ایران کوچک نام برده است، افزود: مسئولین استانی باید نهایت استفاده را از فرمایش گوهربار حضرت آقا به طرق مختلف با کارهای متنوع فرهنگی در ارتباط با شناساندن استان‌های مختلف و آداب و رسوم و سنن، تاریخ و گذشته به کار برند.

وی افزود: تنوع قومیتی در استان می‌تواند انسجام، اتحاد، وحدت و همبستگی و علاقه مندی و تعلق خاطر به وجود بیاورد.

وی گفت: من اعتقاد دارم تا به حال به این موضوع توجه نشده ما باید کاری کنیم که همه اقوام که در استان البرز زندگی می‌کنند حس استانی خودشان را داشته باشند یک تعلق خاطر به استان البرز داشته باشند.

استاندار تصربح کرد: در این راستا با برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها و همایش‌های مختلف در خصوص فرهنگ‌ها و آداب استان‌های مختلف در سطح استان اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: این مهم باعث می‌شود علاوه بر اینکه مردم را با همه اقوام آشنا کنیم نشاط و شادمانی را به مردم هدیه دهیم.

استاندار البرز با بیان اینکه فقدان نگاه عمیق به ظرفیت‌های گردشگری و سهم اندک در اجرای برنامه‌های عملیاتی برای این صنعت باعث شده به رغم برخورداری از مزیت‌های فراوان از منافع بخش گردشگری سهمی درخور عاید استانمان نشود.

عبداللهی تصریح کرد: ما در استان البرز در عرصه سیاست‌گذاری در صنعت گردشگری را یک ظرفیت اقتصاد زا و اشتغال زا تلقی می‌کنیم و آن را یک پتانسیل عمیق برای کمک به توسعه و تعالی اقتصاد در استان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه توجه به تنوع قومیتی در استان باعث می‌شود تا سهم و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی با برگزاری نمایشگاه و ارائه خدمات ایفای نقش نمایند.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری کشور در سیاست گذاری هامهجور است، افزود: باید زیرساخت‌هایی برای توسعه صنعت گردشگری، از طریق بوم گردی‌ها و توسعه شغل‌های توریستی از طریق آژانس‌ها و … به قواره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این بخش فراهم شود.

عبداللهی با بیان اینکه صنعت گردشگری در استان باید یک ظرفیت شاخص برای ما به شمار آید، افزود: در این راستا برای جذب توریست سالانه داخلی و خارجی باید چشم انداز تعریف کرد.

استاندار البرز گفت: باید هر گردشگر را یک سفیر فرهنگی برای استان تلقی کنیم و این تنوع قومیتی در استان را پتانسیلی ارزشمند بدانیم.

وی گفت: نمایندگان بخش خصوصی در استان باید تبلیغات لازم را جهت شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نسبت به کشورهای هدف با برنامه‌های عملیاتی با تعریف چشم انداز داشته باشند.

باید با ایجاد نمایشگاه و جشنواره برای قومیت‌های مختلف برای معرفی فرهنگ‌های استانی خود نقاط کشور به این مهم کمک کنیم و ظرفیت‌های گردشگری ایران را معرفی کرده و اشتغالزایی نمائیم.

نماینده عالی دولت در استان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری را عاملی برای ایجاد رونق اقتصادی و درآمدزایی برشمرد و اظهار داشت: تسهیل ارائه خدمات با توجه تنوع قومیتی در استان به گردشگران داخلی و خارجی از سوی آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 5444039

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری عبداللهی استاندار البرز گردشگری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا درختکاری عکس استانها مشهد شیوع کرونا جهاد تبیین گرگان خراسان رضوی گردشگری ایلام همدان تنوع قومیتی در استان استان البرز ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳

به گزارش خبر آنلاین البرز؛ حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی شهرجدید مهستان و غرب استان البرز افزود: از حدود ۶ ماه پیش حفاری ، تجهیز و احیای ۲۳۲ حلقه چاه این استان در دست اجرا گرفته که بیشتر این چاهها وارد مدار شده و مابقی تا قبل تابستان آتی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تمرکز شرکت آبفا استان البرز بر تامین آب مناطق پرتنش آبی از جمله هسته مرکزی کرج ، مهر شهر ، چهارباغ ، شهرستان فردیس است.

مدیرعامل آبفا البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی، گفت: از شهریور سال ۱۴۰۲ تاکنون به منظور رفع معضلات موجود با شناسایی مشکلات و انجام اقدامات اصلاحی همواره در تلاش هستیم تا کمبود، قطعی و افت فشار آب را برای تابستان سال جاری به حداقل برسانیم.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی تامین آب شرب پایدار مناطق دارای تنش آبی همواره دنبال شده و نتیجه آن به اجرای پروژه های مختلف و جهادی ختم شده است.

پیشرفت مطلوب تصفیه خانه شماره سه کرج

نامداری در ادامه با اشاره به روند ساخت تصفیه خانه آب شماره سه کرج به عنوان یکی از اقدامات مهم مصوب در سفر اول رییس جمهور تصریح کرد: این پروژه که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو در تیرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد، ضمن تکمیل سازه با پیشرفت ۴۴ درصدی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت و روند پیشبرد پروژه مذکور مطلوب است افزود: در جریان سفر هفته جاری وزیر نیرو به البرز ضمن تخصیص منابع مالی ، نصب تجهیزات و ادوات این تصفیه خانه آغاز شد و در تلاش هستیم با اتمام این پروژه بخش چشمگیری از مشکلات کمبود، قطعی و افت فشار آب تا ابتدای تابستان سال جاری رفع شود.

ارتقای تصفیه خانه ها

مدیرعامل شرکت آبفا البرز ارتقای ظرفیت تصفیه خانه های آب استان با بکارگیری فیلترهای سرامیکی را مهم دانست و گفت: با اقدامات اصلاحی صورت گرفته و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت آبگیری تصفیه خانه های شماره یک و ۲ کرج در زمان حاضر ظرفیت تصفیه خانه شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و تصفیه خانه شماره ۲ با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر آبگیری در هر ثانیه ارتقا یافته است.

وی در ادامه نیز به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا و بهبود توزیع منابع آب در سطح استان پرداخت و افزود: به تازگی ۲ مخزن در شهر جدید مهستان و در شهرهای کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد هرکدام یک مخزن به ظرفیت پنج هزار مترمکعب احداث و به بهره برداری رسیده است.

نامداری افزود: در محدوده شهر کرج نیز ۲ مخزن هرکدام به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب درحال احداث هستند که مخزن تصفیه خانه شماره ۲ کرج با پیشرفت ۴۵ درصدی همراه است ؛ پیش بینی می شود بخشی از این پروژه به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب تا ابتدای تابستان سال جاری وارد مدار بهره برداری شود.

وی در خاتمه تعادل فشار جریان آب در تمام مناطق استان با هدف توزیع پایدار آب شرب را در فصل تابستان مهم دانست و گفت: اقدامات فنی و مهندسی لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب استان البرز انجام شده ضمن آنکه انتظار می رود مشترکان با تهیه و نصب پمپ و مخزن مناسب در ساختمان های چند طبقه برای زمان افت فشار آب اقدام کنند.

مدیرعامل آبفا البرز در حاشیه این بازدید به مناسبت هفته کارگر از "سجاد راستین " کارگر ساعی و پرتلاش واحد حوادث شهر جدید مهستان که در اوج سرمای زمستان با رفتن به عمق جریان آب یک حادثه قطعی آب را مهار کرد و خود نیز برای مدتی دچار بیماری شد، با لوح سپاس و اهدای هدایا تجلیل به عمل آورد.

همچنین حامد لطفی روزبهانی، غدیر نوروزی و ابراهیم کشوری از کارکنان آب و فاضلاب شهرستان ساوجبلاغ که موفق به کسب مقام برتر در مسابقات مهارت های فنی شرکت آب و فاضلاب کشور شدند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901657

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد