Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وحدت در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: این صندوق در راستای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان بزرگ ترین نهاد مالی حمایت از فعالان این زیست بوم تشکیل و فعالیت خود را  از سال ۹۱ آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده/ محصول/ بازار از شرکت های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر است.

وحدت یادآور شد: در همین راستا امسال این صندوق ۲۴ هزار میلیارد تومان خدمات مالی شامل تسهیلات، ضمات نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی پرداخت کرد.

وی همچنین گفت:‌ خدمت تسهیلات شامل انواع تسهیلات قرض‌الحسنه (نمونه‌سازی، اشتغال‌زایی) و کم‌بهره (تولید صنعتی، لیزینگ و فروش اقساطی، سرمایه در گردش، تامین فضای کاری) است که متناسب با نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و توسعه شرکت قابل استفاده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: همچنین ضمانت نامه شامل صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی (ضمانت‌نامه‌های پیمان، حد اعتباری ضمانت‌نامه) مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌های همکار این صندوق و با هزینه‌های مالی پایین (در سپرده نقدی مورد نیاز و کارمزد صدور) است.

وحدت یادآور شد:  خدمات سرمایه‌گذاری شامل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در طرح‌های دانش‌بنیان، طرح‌های نوآورانه و استارتاپ‌ها با هم‌سرمایه‌گذاری نهادهای مالی و پژوهشی (صندوق‌های پژوهش و فناوری و ...) و همچنین مشارکت در تاسیس صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی است، همچنین خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، شامل حمایت‌های بلاعوضی است که در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان به شرکت‌ها ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: این حمایت‌ها دربردارنده خدمات متنوع شامل آموزش، مشاوره، رتبه‌بندی رقابت‌پذیری، حفاظت از مالکیت فکری، توسعه بازار، اخذ استانداردها و مجوزها، رویدادها و شبکه‌سازی است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت:  این صندوق علاوه بر شرکت های دانش بنیان به شرکت های فناور غیر دانش بنیان نیز با همکاری صندوق های پژوهش و فناوری در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور کمک می کند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری ضمانت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور