Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-02@20:20:38 GMT

حوادث چهارشنبه سوری ۱۴۰۰/ دو کشته و ۹ مصدوم در فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۹۵۱۹

حوادث چهارشنبه سوری ۱۴۰۰/ دو کشته و ۹ مصدوم در فارس



رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۲ کودک بر اثر آتش‌بازی و مجروحیت ۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان خبر داد.

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حادثه نخست بر اثر انفجار ترقه حین ساخت 3 نفر از ناحیه دست، صورت و گردن در شهرستان مرودشت زخمی شدند و به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین در حادثه دیگری بر اثر انفجار ترقه دست ساز اکلیل و سرنگ نوجوان 13 ساله شیرازی از ناحیه پا دچار سوختگی و آسیب بدلیل اصابت ترکش‌های ترقه شد که مصدوم به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

مرادیان با اشاره به سومین حادثه چهارشنبه سوری امسال، ادامه داد: عابری موتور سوار (مرد 54 ساله) در حال عبور از خیابان ارم شیراز بر اثر برخورد مواد محترقه از ناحیه چشم مجروح شد و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان خلیلی انتقال داده شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: همچنین در شهرستان کازرون در خیابان باغ آسیایی بر اثر انفجار ترقه دو نوجوان 10 و 16 ساله با سوختگی شدید مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

مرادیان بیان کرد: همچنین بر اثر آتش بازی دو کودک 4 و 5 ساله در شهرستان خفر بر اثر سوختگی شدید جان باختند و یک کودک 7 ساله دیگر نیز در این آتش بازی دچار 60 درصد سوختگی شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمونین بستری است، اما وضعیت مطلوبی ندارد.

وی گفت: همچنین تصادف موتورسیکلت حامل ترقه با یک دستگاه خودرو سواری پراید در فسا موجب انفجار شد که بر اثر این برخورد مواد محترقه در جیب موتور سوار منفجر و قسمت‌هایی از بدن وی دچار سوختگی شد.

رئیس اورژانس استان فارس با بیان اینکه بیشترین آسیـب دیـدگان حوادث چهارشنبه سوری سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بوده‌اند توصیه کرد، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش زا به خصوص در منزل و زیرزمین خودداری کرده و از حمل مواد آتش زا و منفجره حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف به طور جدی پرهیز شود.

وی گفت: هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید و به هیچ عنوان این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، چون در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدید خواهند شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند

به گزارش همشهری آنلاین، عارف شرهانی سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: ساعت ۹:۱۲ امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۱۵ موضوع برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه هجرت در میدان راه‌آهن اهواز اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در این حادثه چهار مرد ۳۰، ۳۷، ۴۱ و ۴۳ ساله مصدوم شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های گلستان و امام (ره) انتقال یافتند.

کد خبر 848722 منبع: ایسنا برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار خبر مهم اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس