Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت حکیم نظامی عصر پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در تالار وحدت برگزار و نشان عالی یونسکو به برگزیدگان این رویداد اهدا شد. 

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، گفت: پروانه نمایش فیلم «لامینور» ۱۸ اسفندماه با پذیرش اندکی اصلاحات از سوی کارگردان فیلم بار دیگر صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش مهرجویی، از نمایش فیلم «لامینور» در عید فطر خبر داد و گفت: عصبانیت پیشین من به خاطر اطلاعات نادرستی بود که به من داده بود.

سازمان سینمایی کشور برای ۶ ماهه دوم سال جاری کمک هزینه ۵ میلیارد تومانی را به چرخه اکران در قالب «حمایت از فیلم‌ها»، «سالن‌های سینمایی»، «شرکت‌های پخش» و «مراکز پشتیبانی فنی و سمعی و بصری» ‌پیش بینی کرده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی، بیمه هنرمندان، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، معافیت مالیاتی هنرمندان و افزایش حدود ۹۰هزار نفری اعضاء و صدور ۷۳ هزار هنرکارت خبر داد.

علیرضا غفاری مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون پنجشنبه ۱۹ اسفندماه بر اثر سکته درگذشت.

رئیس موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، گفت: در شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، خانه کتاب و ادبیات ایران و سایر ناشران ایرانی به معرفی و عرضه ۳۵۰ عنوان کتاب با ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی می‌پردازند.

بسته سینمایی اکران نوروزی با فیلم‌های «روز صفر»، «موقعیت مهدی»، «گل به خودی»، «مرد بازنده»، «سگ بند»، «قدغن» و «شادروان» از ۱۸ اسفندماه در سینماهای کشور آغاز شد.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جمعه ۱۳ اسفندماه با تجلیل از مفاخر در تالار وحدت به کار خود پایان داد؛ محمود سالاری حکم دبیری سیدعباس میرهاشمی را برای دوره پانزدهم جشنواره تجسمی فجر اعلام کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در احکام جداگانه، دبیران پنج شهر جهانی صنایع‌دستی شامل میبد، تبریز، سیرجان، لالجین و شیراز را منصوب کرد.

افتخارات فرهنگ و هنر ایران در عرصه بین الملل

فیلم کوتاه «دست هایی که بوی عروسک می‌داد» به جشنواره آرنب برزیل راه یافت.

«زنگ تفریح» ساخته‌ نوید نیکخواه آزاد در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم «گرین‌بِی» آمریکا به رقابت می‌پردازد.

فیلم سینمایی «دم غروب، زعفرانیه» به کارگردانی محمد آستیم جایزه دوم بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی پامبوجان فیلیپین در بخش فیلم بلند داستانی را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی بچه‌گرگ‌های دره سیب» دومین ساخته بلند فریدون نجفی در جشنواره باف‌درمالموی سوئد روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد در آمریکا اکران می‌شود.

فیلم مستند «به کدامین گناه» در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان زن‌ترکیه در ازمیر به نمایش در آمد.

مستند «خون صلح» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در جشنواره فیلم ریگا در لتونی پذیرفته شد.

دو فیلم «حاصل» و «تک برداشت» به کارگردانی پوریا پروینی و تهیه‌کنندگی مهدی معمارزاده زنجانی به دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تخته سیاه» کشور هند راه یافتند.

فیلم کوتاه «شاید فردا» به کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر راهی جشنواره فیلم سه دقیقه ای میلان ایتالیا شد.

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی به بنگلور رسید.

جهان از دریچه فرهنگ و هنر

فیلم سینمایی «بتمن» بزرگترین اکران افتتاحیه سال ۲۰۲۲ و دومین افتتاحیه بزرگ گیشه پساکرونایی آمریکا شمالی را رقم زد و با استقبال استثنایی سینمادوستان، در گیشه جهانی ۲۵۰ میلیون دلار فروش کرد.

یک سینما در استراتفورد کانادا به عنوان کوچک‌ترین سینمای فعال جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

استوارت رمزی، روزنامه‌نگار انگلیسی روزنامه اسکای نیوز، حین پوشش اخبار جنگ در اوکراین تیر خورد و زخمی شد.

سازمان یونسکو درباره آسیب وارده به اماکن تاریخی اوکراین در جنگ ابراز نگرانی کرد و در صدد برگزاری جلسه در این باره برآمد.

ویل اسمیت و مایکل بی. جردن در ساخت دنباله فیلم پساآخرالزمانی «من افسانه‌ام» با یکدیگر همکاری می‌کنند.

میچل رایان بازیگر نقش ژنرال مک آلیستر در فیلم سینمایی «اسلحه مرگبار» در ۸۸ سالگی درگذشت.

یکی از فیلمسازان معروف اوکراینی که در خط مقدم جنگ اوکراین و روسیه حضور دارد، نوشت: لازم است دور روسیه یک پرده آهنین فرهنگی کشیده و هر نوع همکاری فرهنگی با نمایندگان این کشور متوقف شود.

منتقدان فیلم ونکوور فیلم سینمایی «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون را به عنوان بهترین فیلم بین‌المللی سال ۲۰۲۱ انتخاب کردند.

شبکه اینترنتی نتفلیکس در واکنش به جنگ اوکراین، سرویس‌دهی خود را در روسیه به حال تعلیق درآورد.

«پاشا لی» بازیگر مشهور اوکراینی در درگیری با نیروهای روسیه جان خود را از دست داد.

ستاره فیلم‌هایی چون «آقا و خانم اسمیت» و «سالت» نوشت: توجه به جنگ‌زدگان اوکراین نباید باعث فراموش شدن رنج پناهجویان و آوارگان جنگی در یمن شود.

پاکستان نمایش یک فیلم را به دلیل ارائه تصویر منفی از مسلمانان در این کشور ممنوع کرد.

مجموعه‌ای از ۵۰ اثر برخی از مشهورترین هنرمندان جهان از بنکسی و دیوید هاکنی گرفته تا شپرد فری و دامین هرست هفته آینده در آمریکا به حراج گذاشته می‌شود.

محققان ژاپنی کار تحقیق روی مومیایی ۳۰۰ ساله یک پری دریایی را آغاز کردند.

موزه ملی عراق که به مدت سه سال به دلیل ناآرامی‌های سیاسی در این کشور تعطیل بود، این هفته درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود.

 فیلم «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو جایزه بهترین جلوه‌های بصری سال برای یک فیلم بلند را از آن خود کرد.

کورمک مک کارتی ۱۶ سال پس از انتشار رمان «جاده»، با دو رمان جدید به دنیای کتاب بازمی‌گردد.

سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در مورد تعلیق عضویت روسیه، مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می‌دهد.

فهرست بلند جایزه بین المللی بوکر ۲۰۲۲ اعلام شد و نام اولگا توکارچوک برای چندمین بار در میان برگزیدگان وجود دارد.

بیست‌وششمین مراسم اهدای «جایزه ادبیات داستانی زنان» که به علت تمدید محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، به تعویق افتاده بود، فهرست بلند خود را اعلام کرد.

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر ایالات متحده آمریکا موسسه فرهنگی و هنری لامینور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر ایالات متحده آمریکا موسسه فرهنگی و هنری صندوق اعتباری هنر ایالات متحده آمریکا موسسه فرهنگی و هنری لامینور فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور داشتند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور داشتند، تاکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حاضر بودند و محصولات اقوام مختلف را ارائه کردند.

محمدی ادیب ادامه داد: همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو شدیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار شد.

کد خبر 748138

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود