Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکولوز شرازادیشویلی دارنده دو مدال طلای قهرمانی جودوی جهان گفت: من طرفدار رئال هستم ولی دوست دارم اتلتیکو مادرید فقط در بازی با منچستریونایتد موفق شود.

خبرگزاری میزان، نیکولوز شرازادیشویلی جودوکار اسپانیایی متولد گرجستان است. شیرازادیشویلی در سن ۱۰ سالگی تمرینات ورزشی جودو و واترپلو را آغاز کرد و در ۱۴ سالگی به همراه پدر و مادرش به مادرید اسپانیا مهاجرت کرد و سپس تصمیم گرفت روی جودو تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرازادیشویلی در سال ۲۰۱۴ تابعیت اسپانیا را دریافت کرد.

شرازادیشویلی دو مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد. او همچنین یک عنوان سومی در ۲۰۱۸ را در قهرمانی اروپا به دست آورده است. این جودو کار نابغه اسپانیایی همچنین در مسابقات گرنداسلم ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و سه برنز و کنار آن هم در رقابت‌های جایزه بزرگ IJF، دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز را تصاحب کرده است. نیکولوز در بازی‌های مدیترانه‌ای ۲۰۱۸ هم به نشان زرین طلا دست یافته است تا از این‌رو در زمره پر افتخارترین جودوکاران جهان قرار بگیرد.

نیکولوز شرازادیشویلی با وجودی که به یک وزن بالاتر یعنی وزن ۱۰۰ کیلوگرم آمده است، اما همچنان می‌خواهد به حضور پرافتخار خود در میادین ورزشی ادامه دهد و در سال جاری سومین مدال طلای قهرمانی جهان را هم بگیرد و در قهرمانی اروپا هم بتواند به نشان مرغوب طلا برسد.

به همین دلیل مصاحبه‌ای اختصاصی با نیکولوز شرازادیشویلی داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید:

*چگونه برای قهرمانی جهان و قهرمانی اروپا آماده می‌شوید؟

در حال حاضر خودم را برای شرکت در دو مسابقه مهم پیش‌رو آماده می‌کنم. همچنین وارد یک وزن جدید شدم و در نتیجه باید با رقبای جدید، انواع مختلف تکنیک‌های جودو و همچنین احساسات متفاوت روبرو شوم. اما هدفم همیشه یکسان خواهد بود، من آماده هستم تا از این چالش سبقت بگیرم و بهترین نتیجه را از آن خودم کنم.

*شما سال گذشته موفق بودید و در بوداپست مدال طلا گرفتید. فکر می‌کنید سال ۲۰۲۲ برای شما چگونه خواهد بود؟

همانطور که قبلاً گفتم، در یک وزن جدید به مصاف حریفانم خواهم رفت، بنابراین باید از این روند لذت ببرم و به آن اعتماد کنم. مبارزان خوبی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم حضور دارند، به همین دلیل این دسته بسیار رقابت نزدیکی خواهم داشت. من بسیار به خودم مطمئن هستم و به کار سختم اعتماد دارم. امیدوارم بتوانم حداقل همان تعداد مدالی را که در گذشته در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کسب کرده بودم، دوباره در این وزن هم به ارمغان بیاورم. البته در دو مسابقه اخیر شرایط به خوبی برای من پیش نرفته است، اما باز هم تلاش می‌کنم تا بتوانم دوباره به فرم ایده‌آل از لحاظ نتیجه‌گیری برسم.

*کدام مسابقه بهترین و تلخ‌ترین خاطرات را برای شما به همراه داشت؟

می‌توانم بگویم که هر مبارزه‌ای که برنده شدم، خاطره خوبی برایم است، زیرا راه را برای مبارزه بعدی من باز می‌کند. هر دو فینال قهرمانی جهان، پیروزی با ippon از نظر احساسی برای من بهترین بودند. در مورد تلخ‌ترین، فقط می‌گویم، بازی‌های المپیک.

*اگر بخواهید یک کلمه در مورد جودوکاران ایرانی بگویید چیست؟

ورزشکاران بسیار سرسخت و توصیه من به آن‌ها این است هرگز تسلیم نشوید. هر سال مبارزان با استعداد بیشتری را به میدان می‌آورند که این خودش اتفاق خوبی است.

*با توجه به اینکه شما طرفدار رئال مادرید هستید استنباط شما از بازی اتلتیکومادرید مقابل منچستریونایتد چیست؟

من طرفدار رئال هستم، اما دوست دارم اتلتیکو مادرید فقط در بازی با منچستریونایتد موفق شود.

بیشتر بخوانید: رئیس فدراسیون جودو به عراق رفت

انتهای پیام/

برچسب ها: نیکولوز شرازادیشویلی اسپانیا گرجستان جودو فدراسیون جودو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسپانیا گرجستان جودو فدراسیون جودو قهرمانی جهان مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود