Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:07:56 GMT

حمله پلنگ جان 8 گوسفند را در بشاگرد گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۰۲۸۵

حمله پلنگ جان 8 گوسفند را در بشاگرد گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، حمله پلنگ باعث  تلف شدن ۸ رأس گوسفند دامدار بشاگردی شد.

منابع محلی می‌گویند که روز گذشته در حوالی روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد، پلنگ به گله‌ای از گوسفندان حمله ور شده و 8 گوسفند در پی این حمله تلف شده‌اند.

بشاگرد بدلیل وضعیت کوهستانی و زندگی مردم در مجاورت با مناطق بکر شرقی هرمزگان و جمعیت پایین منطقه همواره در معرض تردد گونه‌های خاص جانوری از جمله پلنگ است که گاه حتی بدلیل طعمه‌گذاری خطرناک مردم محلی برای جلوگیری از ورود آنان به روستاها، حیوانات نادر بسیاری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعمه گذاری برای حیوانات وحشی در منطقه بشاگرد بارها سبب از دست رفتن جان گونه‌های نادر شده است

 

افزایش آموزش به مردم این مناطق برای همزیستی با طبیعت مجاور و همین طور جبران خسارات وارد شده به اهالی در پی حمله پلنگ و گرگ و ... می‌تواند سبب کاهش اقدامات مقابله‌ای از ناحیه مردم محلی بر علیه این گونه‌های نادر جانوری شود.

ضروری است تا شرکت‌های بیمه‌گر بجای اقدامات تبلیغاتی نظیر بیمه کردن شکم و معده اینفلوئنسرها، قدمی در راستای صیانت از طبیعت میهن خود برداشته و به عنوان نمونه، پلنگ‌های منطقه شرقی هرمزگان را که در حال انقراض هستند، بیمه کنند تا مردم محلی در نزاع با این حیوانات مجبور به طعمه‌گذاری برای آنان نشوند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: گوسفند هرمزگان حمله پلنگ بشاگرد بیمه پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان