Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از زن هایی که مرتکب «سقط عمدی» می شوند اختلالات روانی طولانی مدتی رو تجربه می کنند که می‌تواند 2 تا پنج سال طول بکشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «سقط عمدی جنین» انتخاب بعضی از خانواده ها در مواجهه با یک «فرزند ناخواسته»  است.

هرچند اکثر این خانواده ها سقط را راهی برای نجات از یک شرایط ناخواسته می دانند، ولی شاید بیشتر این افراد ندانند که سقط عمدی می تواند چه عوارضی را متوجه جسم و روحشان  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

در ادامه به بعضی از عوارض روانپزشکی سقط عمدی می پردازیم.

پژوهش ها نشان می‌دهد بسیاری از زن هایی که مرتکب «سقط عمدی» می شوند اختلالات روانی طولانی مدتی رو تجربه می کنند که میتواند 2 تا پنج سال طول بکشد. 

طبق آمار در سه ماه اول بعد از سقط عمدی جنین، نرخ بستری در بیمارستان روان پزشکی، تا 5 برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

آمار خودکشیِ زنان،  در 12 ماهِ اول بعد از سقط عمدی، در مقایسه با زنانی که بارداری رو کامل می کنند، 2.5 تا 6 برابر است. همچنین اختلالات خلقی از جمله افسردگی در خانم هایی که سابقه سقط عمدی دارند بیشتر دیده می‌شود و انواع اختلالات اضطرابی و فوبیا ها هم در این افراد بیشتر است.

بسیاری از زن هایی که مرتکب سقط عمدی می شوند تا مدت ها نمی توانند از احساس مشارکت در گناه و شرمساری از انجام این کار نجات پیدا کنند و این احساس به طور متوسط تا دوسال میتواند طول بکشد. همچنین رابطه بسیاری از زنانی که مرتکب عمل سقط عمدی می‌شوند با فرزندان قبلیشان دچار مشکل می‌شود و کیفیت زندگی و روابط با همسرشان هم افت پیدا می کند.

یکی از شایع ترین عوارض سقط عمدی بروز رویاهایی در مورد فرزند سقط شده و کابوس های مکرر شبانه است. حدود 30 درصد زنانی که تجربه سقط عمدی دارند تا مدت های طولانی دچار مشکلات خواب و کابوس های شبانه هستند.

بعضی اختلالاتی که شیوع کمتری دارند عبارتند از : افزایش احتمال سوء  مصرف مواد، اختلالات مربوط به اشتها و غذا خورن، وسواس و اختلالات دو قطبی. که همه این ها ناشی از یک انتخاب عجولانه است.

مراقب هدیه های خدا باشیم. حتی اگه این هدیه غافلگیر کننده باشد، باز هم فرزند ماست، حق زندگی کردن دارهد و ما با تصمیم به سقط او،  نه تنها حق زندگی کردن را از آن فرد سلب می کنیم، بلکه به روح و جسم خودمان هم آسیب می رسانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده بیمارستان بارداری افسردگی مشکلات سقط جنین عوارض سقط جنین سقط عمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال

علیرضا حقیقی، دوباره مرتکب خطای پنالتی شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دروازه‌بان هوادار، رکورد تازه‌ای در دادن پنالتی به حریف ثبت کرد. پنالتی برابر هوادار یازدهمین پنالتی‌ بود که علیرضا حقیقی در تاریخ لیگ برتر مرتکب شد تا با این خطا از دو دروازه‌بان با سابقه ادوار مسابقات یعنی وحید طالب‌لو و مهدی رحمتی که ۱۰ خطای پنالتی انجام دادند سبقت بگیرد و به تنهایی بین دروازه‌بان‌ها در لیگ برتر رکورددار شود.

به نوشته سایت ۳۶۰؛ امیرحسین صادقی با ارتکاب ۱۴ پنالتی رکورددار تاریخ مسابقات است. پس از این مدافع دیگر مدافع استقلالی یعنی حنیف عمران‌زاده با ۱۳ پنالتی قرار دارد.

 هادی عقیلی با ۱۲ پنالتی سوم است و علیرضا حقیقی در کنار وحید حمدی‌نژاد، هادی شکوری و محمد نصرتی در رده چهارم جای دارند.

دیگر خبرها

  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • تجلیل از ۵۵ مامای استان قم
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند