Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعودیان با اشاره به اینکه درمان محرومیت‌زدایی و رفع فقر در قم با رویکرد فرهنگی باشد، گفت: امروز در حال تولید یک فقر نوین و پیچیده هستیم که برای از بین بردن آن نسخه های جدید فقرزدایی نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مسعودیان راد در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اینکه ما باید با هندسه فکری محرومیت زدایی حضرت امام بیشتر آشنا شویم، اظهار داشت:در قبل از انقلاب فقر به جامعه تزریق و تحمیل می شد اما بعد از انقلاب این مسله و جریان تغییر کرد و زمامداران کشور محرومیت زدایی را در پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصاد امروز که صدای شکستن استخوان محرومین و مستضعفین شنیده می شود هنوز هم برخی ها این صدا را نمی شنوند.

امروز در حال تولید فقر نوین هستیم


مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه فقر امروز جامعه یک فقر نوین و پیچیده است گفت: برای از بین بردن چنین فقری باید یک عزم همگانی باشد و حکومت و مردم دست به دست هم آن را ریشه کن کنند.

وی تبدیل فقر مؤمنانه سالمندان نسل های گذشته را به فقر نوظهور توأم با آسیب‌های اجتماعی و مانع پیشرفت کشور را هشداری جدی عنوان و اظهار کرد: اگر مسئولان برای پدیده خطرناک فقر جوان، زنانه و شهری تدبیری نکنند، این فقر منجر به کفر خواهد شد.

درمان محرومیت‌زدایی و رفع فقر در قم با رویکرد فرهنگی باشد


مسعودیان راد با اشاره به شرایط فرهنگی ویژه استان قم تصریح کرد: درمان محرومیت‌زدایی و رفع فقر در این استان باید با رویکردهای فرهنگی انجام شود و به عنوان یک مدل و الگو برای کل کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان سفره مردم را هدف قرار داده اند تأکید کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی تواند با این فقر نوپدید مبارزه کند بلکه یک حرکت عمومی و حمایت مراجع دینی و حوزوی را می طلبد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه باید سیاست‌های کرامتی جایگزین سیاست‌های حمایتی شود گفت: فقرا امروز محتاج به صدقه نیستند بلکه نیازمند فرصت هستند و  کمیته امداد با سیاست های جدید خود و ایجاد فرصت آنها را از مصرف‌کننده به افراد مولّد و کارآفرین تبدیل کرده است.

اعتبار اشتغال سال آینده 400میلیارد تومان است


وی با بیان اینکه اعتبار اشتغال مربوط به مددجویان استان در سال ۹۸ حدود ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است گفت: این رقم در سالجاری به یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید و در سال آینده این اعتبار 400میلیارد تومان خواهد بود.

مسعودیان راد در ادامه یادآور شد: به جایی اینکه که مبالغ را به افراد و محرومان بدهیم به کارآفرینان برای کارآفرینی و به کارگیری خانواده‌های جویای کار می‌دهیم که این یک حرکت بسیار موثر است.

افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای کمیته امداد


وی با اشاره به نرخ رشد درآمدهای کمیته امداد استان در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم اظهار داشت: درآمد حاصل از صدقه‌ها ۴۱ درصد، طرح اکرام ایتام ۴۵ درصد، درآمدهای زکات و کفارات نیز ۲۱۸ درصد و مجموع درآمدها هم ۴۲ درصد رشد داشته که یک افتخار برای قم  است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در کمیته امداد قم حدود پنج هزار و ۸۰۰ فرزند تحت پوشش هستند که یکهزار و ۷۱۷ نفر مربوط به طرح اکرام ایتام، و چهارهزار و ۹۱ نفر نیز با طرح محسنین مرتبط می‌باشند.

وی گفت: کمک خیران به محرومان بسیار خوب است ولی در حوزه خیر و احسان به نگاه تخصصی احتیاج داریم، موسسه‌های خیریه باید تخصصی عمل کنند.

مسعودیان راد با اشاره به اقدام صورت گرفته در جهت یکپارچه‌سازی موسسه‌های خیریه استان گفت: ۳۵ موسسه خیریه نرم افزار کمیته امداد را دریافت و اطلاعات خود را در آن بارگذاری کردند، که از این طریق می‌توانیم از آنها استعلام بگیریم.

مشکلات درمانی یکی از عمده مشکلات مددجویان است


وی درمان و مسکن را ۲ مشکل عمده و مهم مددجویان کمیته امداد ذکر کرد و گفت: مشکل‌های درمانی را به وفور داریم، که نامه‌های مردم به  ریاست جمهوری مبین این قضیه بود.

 وی افزود: در حوزه مسکن به‌ویژه ودیعه و اجاره یک افزایش شکننده و تلخی را مواجه هستیم و بعضا اتفاق‌های ناگواری رخ می‌دهد، در این زمینه تلاش و جدیت خود را در تعامل‌های متعدد با سازمان‌ها به شکل حداکثری گسترش دادیم.

مسعودیان راد  اضافه کرد: درحال حاضر ۵۰۰ واحد مسکونی را در قالب احداث، خرید و تعمیرات پیگیری می‌کنیم، و امیدواریم با توجه به طرح جهش مسکن کارهای بهتری را انجام دهیم و زمینه را برای خانوارهای محروم هموار کنیم.


توزیع ۷۰۰ سریجهیزیه بین نیازمندان نوعروس


وی توزیع ۷۰۰ سری جهیزیه میان نوعروسان بی‌بضاعت در سالجاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امیدواریم در ایام نیمه شعبان نیز بتوانیم، حرکت مناسبی را همزمان با کل کشور انجام دهیم و توزیع جهیزیه را به شکل نمادین داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان محرومیت زدایی مسعودیان راد استان قم فقر نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل

سید علی حجتی ا در نشست مشترک مسئولان کمیته امداد به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه بین این ۲ نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقا سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین مدد جویان (دختران ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل به شرکت کنندگان ارایه می‌شود، اذعان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند