Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی افزایش بهره وری و بهره برداری شایسته از موقوفات را موجب ارتقا اعتماد عمومی و توسعه فرهنگ وقف و نذر در جامعه دانست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در ششمین گردهمایی مدیران شرکت‌ها و مؤسسه‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مشهد برگزار شد، به روایت «هرکس دو روزش با هم برابر باشد، زیان‌کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اشاره و خاطرنشان کرد: ازنظر اسلام دلبستگی به دنیا که موجب غفلت انسان از خداوند شود، نکوهیده بوده اما اگر انسان دنیای آبادی داشته باشد که از رهگذر آن آخرتش را نیز آباد کند، مورد تائید و پسند اسلام است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) زاهدترین انسان عالم است، اما ایشان در اوج زهد هیچ‌گاه گوشه‌گیری از دنیا را اختیار نکرد و تمام عمر خود را در کار و تلاش بود، به‌طوری‌که بر اساس گواه مورخین اگر امیرالمؤمنین(ع) آن نخلستان‌ها و قنات‌هایی را که با دست رنج خود تأسیس کرد را درراه خدا صدقه نداده بود، ثروتمندترین مرد عرب در دوران خود بود.

وی با بیان اینکه «کار»، «بهره‌مندی» و «آبادانی» دنیا مورد بی‌اعتنایی و نهی اسلام نیست. اظهار کرد: هرکسی به میزان توان خود باید برای آبادانی دنیا تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه دو شعار «خواستن توانستن است» و «کار نشد ندارد»، باید شعار تمام مدیران آستان قدس باشد، عنوان کرد: خواستن به معنای عمل کردن و باور داشتن است که اگر بخواهیم به اهداف و خواسته‌های خودخواهیم رسید و می‌توان بااراده و عزمی راسخ موانع را از پیش پا برداشت، هر مشکلی راه‌حلی دارد و باید آن راه‌حل را پیدا کرد و این امر وظیفه دینی و آن چیزیست که اسلام از ما می‌خواهد.

وی گفت: خداوند به انسان فکر، استعداد، نعمات فراوان و توانایی داده و مایل است بندگانش از این نعمات استفاده کنند و چه‌بهتر که از این نعمات برای امور خیر و رفع مشکلات مردم استفاده شود؛ نتیجه تلاش‌های مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های اقتصادی آستان قدس اداره حرم مطهر امام رضا(ع)، پذیرایی از زائران و انجام اقدامات امدادرسانی به محرومان است که بسیار ارزشمند بوده و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای آنان دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه نسبت به برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری موقوفات تأکید و با اشاره به اجر و پاداش الهی تلاش برای افزایش بهره‌وری موقوفات، اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری در موقوفات و استفاده مناسب از منابع وقفی، باعث می‌شود مردم به اهمیت و تأثیرات مبارک وقف در جامعه بیشتر پی ببرند و درنتیجه انگیزه برای وقف نیز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین نسبت به رعایت کامل ضوابط اداری و نظارت مستمر و دقیق برای پیشگیری از بروز جرائم و مفاسد اداری تأکید و ابراز کرد: بنده نسبت به‌سلامت مالی در مجموعه‌های اداری و اقتصادی به‌شدت حساسیت دارم، سهل‌انگاری در هزینه‌ها قابل‌قبول نیست، این اموال موقوفات و نذورات هزاران انسان بوده و صاحب اصلی آن‎ها امام رضا(ع) است، لذا هیچ قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام مروی وقف بهره وری موقوفات افزایش بهره وری آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)

آیت الله سید محمد سعیدی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با رشد کمی و کیفی بیش‌تری برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های دهه کرامت باید اصلاح خانواده‌ها باشد، افزود: در دهه کرامت اقدامات مبلغین، نیرو‌های انتظامی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بازتاب این اتفاقات یک اقدام الهی است، بیان کرد: امروز در دانشگاه‌های خاص آمریکا شاهد اتفاقاتی هستیم که سابقه نداشته و این به برکت اخلاص در امور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت امسال ویژه است، عنوان کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، تصریح کرد: ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه دشمن برای برهم ریختن انسجام جامعه به عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است، گفت: در این جریان مهم باید همه از نیروی انتظامی پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت باید حق حریم‌داری اعتاب مقدسه رعایت شود، بیان کرد: باید مراقب انصاف، ساخت و سازها، عفاف و حجاب و ... در جوار کریمه اهل بیت (ع) باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت (ع) افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع رمز زیارت مطلوب و بهای رسیدن به بهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد