Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- از عمارت‌های لندن تا کشتی‌های تفریحی لوکس بخشی از دارایی‌های "رومن آبراموویچ" صاحب روس باشگاه چلسی هستند. اکنون با مصادره دارایی الیگارش‌های روس در بریتانیا به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، "رومن آبراموویچ" نیز با خطر از دست دادن دارایی هایش مواجه شده است.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین؛ دارایی‌های الیگارشی روسیه در بریتانیا، از جمله باشگاه چلسی مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان تمام دارایی‌های متعلق به میلیاردر‌های مرتبط با روسیه در بریتانیا، یکی از این اموال همواره برجسته بوده است: باشگاه فوتبال چلسی. روز پنجشنبه، پس از معرفی رومن آبراموویچ به عنوان فردی در فهرست تحریم‌های بریتانیا، مالکیت او بر این باشگاه بریتانیایی به طور رسمی مسدود شد.

پیش‌تر وکلای آبراموویچ تاکید شدیدی داشتند مبنی بر آن که دلیلی برای قرار دادن نام آبراموویچ در فهرست تحریم‌ها وجود ندارد با این وجود، بریتانیا که اکنون اولین متحد ناتو قلمداد می‌شود، او را تحریم کرده است.

از میان تمام افرادی که دولت بریتانیا ادعا می‌کند با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه ارتباط دارند آبراموویچ شاید نزدیک‌ترین وابستگی به بریتانیا را داشت. با این وجود، یک نماینده مجلس عوام ادعا کرد که او برای نجات دادن ثروت اش فروش املاک اش در بریتانیا را آغاز کرده و به دنبال فروش باشگاه چلسی به مبلغ ۴ میلیارد پوند است.

آبراموویچ علاوه بر چلسی، سهامی در شرکت فولاد "اوراز" (Evraz) و "نوریلسک نیکل" (Norilsk Nickel) دارد که با نام "نورنیکل" (Nornickel) نیز شناخته می‌شود که هر دو سهام آن در بورس لندن فهرست شده بود و اکنون به حالت تعلیق درآمده است.

طبق برآورد نشریه "فوربس" ارزش خالص دارایی آبراموویچ دارایی ۹.۴ میلیارد پوند است. این نشریه نوشته است:"او یکی از معدود الیگارش‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی بود که در دوران پوتین شهرت خود را حفظ کرد".

بنا بر گزارش ها، دارایی آبراموویچ در بریتانیا شامل یک عمارت ۱۵ خوابه در باغ‌های کاخ کنزینگتون در مرکز لندن است که در سال ۲۰۰۹ میلادی به قیمت ۹۰ میلیون پوند خریداری شد. هم چنین، او مالک یک پنت هاوس مشرف به رودخانه تیمز بوده که در سال ۲۰۱۸ میلادی به قیمت ۲۲ میلیون پوند خریداری شده است.

با این وجود، آبراموویچ دارایی‌هایی نیز دارد که از دسترس مقامات بریتانیا خارج هستند. از جمله این دارایی‌ها می‌توان به ویلای وسیع Château de la Croe در سواحل مدیترانه فرانسه که زمانی متعلق به خانواده سلطنتی بریتانیا بوده اشاره کرد که گمان می‌رود ۱۰۰ میلیون یورو ارزش داشته باشد.

آبراموویچ صاحب یکی از بزرگترین کشتی‌های تفریحی جهان به نام سولاریس ۱۴۰ متری است که طبق گزارش‌ها می‌تواند میزبان ۳۶ مهمان باشد. ارزش این کشتی تفریحی لوکس ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

به گزارش وب سایت ردیابی کشتی Marine Traffic، این کشتی تفریحی روز سه شنبه بارسلون را ترک کرد و صبح پنجشنبه در سواحل جنوبی سیسیل در حال حرکت بود. سخنگوی آبراموویچ پیش‌تر به "رویترز" گفته بود:"ما هرگز در مورد حرکات کشتی تفریحی یا هر وسیله نقلیه یا کشتی دیگری اظهار نظر نمی‌کنیم".

گفته شده که مالکیت کشتی قدیمی، اما بزرگتر ۱۶۲ متری Eclipse نیز متعلق به آبراموویچ است.

برای سفر سریع تر، تصور می‌شود که آبراموویچ یک هواپیمای خصوصی نیز داشته باشد. نشریه "فوربس" سال گذشته گزارش داد که آبراموویچ ۳۵۰ میلیون دلار برای یک بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر جدید هزینه کرده است. بوئینگ ۷۸۷ معمولا توسط خطوط هوایی به عنوان یک هواپیمای مسافربری با دو راهرو برای حمل ۳۰۰ نفر استفاده می‌شود. با این وجود، آن نشریه اعلام کرده که نسخه بوئینگ آبراموویچ ظرفیت حمل ۳۰ مسافر به همراه ۲۰ نفر از خدمه را دارد.

به گفته وب سایت ردیابی FlightRadar۲۴، هواپیمای متعلق به آبراموویچ در تاریخ ۴ مارس از مسکو به دبی پرواز کرده و سپس بازگشته است.

تحریم‌های تازه علیه آبراموویچ بدان معناست که او نمی‌تواند هیچ سهامی در "اوراز" شرکت فولاد که در لندن تاسیس شده، اما دارای دارایی‌های بیش‌تر در روسیه است را بفروشد.

قیمت سهام این شرکت صبح پنجشنبه پس از اعلام تحریم‌ها تا ۱۳ درصد کاهش یافت و دستور توقف معاملات آن را برای شفاف سازی درباره تحریم‌ها صادر شد. سهام آبراموویچ در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱.۴ میلیارد پوند ارزش داشت، اما عصر چهارشنبه به ۳۲۰ میلیون پوند کاهش یافت.

بورس لندن روز پنجشنبه هفته گذشته معاملات نوریلسک نیکل را به همراه ۲۶ شرکت دیگر که ارتباطی قوی با روسیه دارند متوقف کرد. روز بعد هشت شرکت دیگر به دلیل داشتن روابط مشابه به حالت تعلیق درآمدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رومن آبراموویچ باشگاه چلسی رومن آبراموویچ باشگاه چلسی دارایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر نیز هشدار داده بود که ایالات متحده نباید با این توهم عمل کند که مسکو با دو دست به حفظ روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن چسبیده است.

ریابکوف در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

ریابکوف با اشاره به اینکه ما اکنون در حال بررسی شکل مناسب واکنش به این اقدامات احتمالی هستیم، افزود: در صورتی که اعضای گروه هفت علیه دارایی‌های ما اقدامی انجام دهند باید در کنار واکنش دیپلماتیک ما منتظر اقدامات متقابل ما علیه دارایی‌های خود نیز باشند.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌ها چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

در مقابل، اتحادیه اروپا به دلیل ترس از اقدامات تلافی‌جویانه روسیه، تمایلی به انجام این کار نداشته است.

بر اساس گزارش‌ها، کشورهای اتحادیه اروپا که سهم عمده‌ای از سرمایه‌های مسدود شده را در اختیار دارند، نگران هستند که مصادره دارایی‌های روسیه، در نهایت به بی‌ثباتی یورو ختم شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز پیشتر در همین رابطه هشدار داده بود که اگر آمریکا تهدید خود را مبنی بر سلب مالکیت این وجوه روسیه و دادن آنها به اوکراین انجام دهد، به اقتصاد خود و همچنین سیستم مالی جهانی آسیب خواهد رساند.

به گفته پسکوف، این کار چیزی جز فروپاشی همه پایه‌های نظام اقتصادی جهانی نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان