Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:20:04 GMT

درمان سرطان پوست با روشی جدید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۰۸۶۱

درمان سرطان پوست با روشی جدید

درمان موسوم به "Rhenium-SCT" در یک جلسه‌ای پزشکان ماده‌ای خمیری خمیر رزینی حاوی ذرات رادیواکتیو روی ضایعه پوستی می‌مالند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

این درمان در حال حاضر بر روی ۲۰۰ نفر در استرالیا آزمایش می‌شود.

"جان مک‌گرات"، (Jan McGrath) از اولین بیماران استرالیایی بود که این درمان را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در روز ۲۵ فوریه در کلینیک گلد کست (Gold Coast) مورد درمان قرار گرفت. او مبتلا به سرطان سلول بازال بود و ضایعه‌ای روی گوش خود داشت. او که پیش از این برای سایر انواع سرطان پوست نیز تحت درمان قرار گرفته بود،اذعان داشت که این روش جدید فوق‌العاده بوده است.

طبق اعلام شورای سرطان استرالیا از هر سه نفر در این کشور یک نفر پیش از رسیدن به ۷۰ سالگی به سرطان پوست مبتلا می‌شود. حدود ۹۹ درصد سرطان‌های پوستی که سالانه تشخیص داده‌ می‌شوند، از نوع غیرملانوما هستند.

"کریس مک کورمک" (Chris McCormack)، مدیر بخش ملانوم و پوست مرکز سرطان "پیتر مک کالوم" (Peter MacCallum) می‌گوید که درمان رایج برای بیماران مبتلا به سرطان پوست، جراحی به همراه پرتو درمانی در موارد خاص است. او می‌گوید که عواملی مثل پوست روشن، محافظت کم در برابر نور خورشید و حساسیت دارویی می‌تواند باعث ایجاد این نوع سرطان پوست با شدت کمتر شود.

"سیدارتا باکسی" (Siddhartha Baxi)، استادیار و پزشکی که درمان "Rhenium-SCT" را برای بیماران کلینیک گلد کوست تجویز کرد، می‌گوید که این روش درمانی جدید، سلاحی مفید برای مقابله با سرطان پوست است.

این درمان بدون درد برای سرطان‌های کم عمق که حدود سه میلی‌متر عمق دارند، مفید است. 

در حال حاضر ۵۰۰ نفر در سراسر جهان این درمان را دریافت کرده‌اند و برای دو سال تحت نظر خواهند بود.

منبع: دیلی‌میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوست رادیواکتیو نورخورشید سرطان پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است