Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@11:59:19 GMT

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۰۹۷۵

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تشریح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره بازگشایی دانشگاه تهران بعد از تعطیلات نوروز توضیح داد و گفت: با توجه به مجوز وزارت علوم مبنی‌بر اینکه دانشگاه‌ها مختار هستند که چگونه درباره بازگشایی دانشگاه‌ها عمل کنند، دانشگاه تهران بسیار مصر است که هرچه زودتر آموزش را به‌صورت ۱۰۰ درصدی بازگشایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی‌که در روزهای باقی‌مانده سال آمار مبتلایان کرونا کاهش یابد و ستاد کرونا مجوز دهد، آمادگی داریم که آموزش را به‌صورت حضوری آغاز کنیم. ما براساس بخشنامه وزارت علوم عمل می‌کنیم و بر همین‌ اساس اولویت اصلی آموزش حضوری است و دروس عملی باید به‌صورت حضوری برگزار شود. همچنین براساس تاکید وزارت علوم امتحانات پایان ترم نیم‌سال دوم ۱۴۰۰_۱۴۰۱ باید به‌صورت حضوری برگزار شود و برنامه‌ریزی دانشگاه بر همین اساس است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما مجری سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم و دانشگاه معین استان تهران در خصوص آموزش حضوری هستیم، خاطرنشان کرد: همه شرایط را آماده کردیم که آموزش حضوری را بعد از تعطیلات نوروز آغاز کنیم.

کمره‌‍‌ای ادامه داد: در صورت آموزش ۱۰۰ درصدی، ظرفیت خوابگاه‌ها نمی‌تواند به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصدی مورد استفاده قرار گیرد و ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند؛ یعنی در یک اتاق ۴ نفره، ۲ نفر حضور پیدا خواهند کرد؛ بنابرین باید برنامه‌ریزی برای این تعداد دانشجویانی که ظرفیت اسکان آن‌ها را نداریم، داشته باشیم.
انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1133051 برچسب‌ها دانشگاه تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تهران وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد