Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار باغبادران گفت: طی دو سال گذشته شهرداری باغبادران با اقدام جهادی در مسیر توسعه فضای سبز شهری حرکت کرد و با اجرای پروژه‌های تعریف شده و اقدامات صورت گرفته سرانه فضای سبز عمومی هر شهروندان باغبادران به بیش از چهار متر مربع افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله امینی در جمع شهروندان باغبادران با اشاره به اهمیت توسعه و حفظ فضای سبز شهرهای ایران، اظهار کرد: حفاظت از ثروت‌های ارزشمندی چون آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مسئولیتی است که بر عهده تک تک شهروندان قرار دارد و چنانچه به این داشته‌های ارزشمند بی‌توجه باشیم خود و آیندگان از این بی‌توجهی متضرر خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود گیاه زنده را، آسایش‌بخش روح و نگهدارنده جسم انسان و منبع رزق خدادادی دانستند و با تکیه بر سخنان معظم‌له می‌توان گفت درختان نبض زمین، ریه تنفسی جهان و مایه حیات انسان هستند که سلامت جسم، روح، روان همه ما وابسته به درخت است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: ۱۵ اسفند و روز درختکاری نویدبخش فرا رسیدن بهار و زنده شدن طبیعت است از این رو آحاد مردم و مسئولان در هفته منابع طبیعی کاشت درخت را یک وظیفه دینی و ملی دانسته و تلاش می‌کنند به محیط زیست احترام گذشته و آن‌را احیا کند.

وی درخت نماد ایستادگی، مقاومت، آبادانی و شاخص سرسبزی دانست و ادامه داد: فضای سبز شهری و درختان مظهر زندگی و عاملی مؤثر در لطافت هوا به شمار می‌آیند و بر همین اساس شهرداری باغبادران توجه ویژه‌ای به توسعه پایدار و گسترش فضای سبز این شهر ساحلی دارد.

امینی اضافه کرد: مدیریت شهری باغبادران همچون سال‌های گذشته با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در کنار اقداماتی که در طول ایام مختلف سال در راستای توسعه و حفظ فضای سبز شهری در دستور کار دارد با هدف ترویج فرهنگ درختکاری اقدام به توزیع نهال و غرس نهال در محلات مختلف شهر و مدارس می‌کند چراکه این حرکت اثر تربیتی دارد.

وی عنوان کرد: از گذشته‌های دور مردمان باغبادارن همواره به درخت و درختکاری توجه ویژه‌ای داشته و دارند و وجود باغات و بیشه‌زارها در این شهر گواه این موضوع است و باید توجه داشت نیاکان ما با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به حفاظت از این ثروت ملی در زمان غرس درخت کودکان را همراه خود می‌کردند تا از نزدیک با ثمرات درخت و درختکاری آشنا شوند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: شهر ساحلی باغبادران شهری است که در میان درختان انبوه، بیشه‌زارها و قلمستان‌ها قرار گرفته اما این شهر زیبا از نظر فضای سبز عمومی یکی از شهرهای فقیر استان به‌شمار می‌آمد.

وی یادآور شد: سرانه استاندارد جهانی به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع تعریف شده و میانگین فضای سبز کشور به ازای هر نفر ۱۲ مترمربع بوده در حالی که این سرانه در شهر باغبادران با احتساب باغات و بیشه‌زارها ۱۸ مترمربع است.

امینی به دلیل وجود باغات و بیشه زارها، مدیریت شهری در طول سالیان متمادی از توسعه فضای سبز عمومی غافل مانده بود، افزود: سرانه هر شهروند در شهر باغبادران بدون احتساب باغات و بیشه‌زارهای خصوصی، کمتر از ۲.۵ مترمربع بود و با آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار به شهروندان این باغ‌شهر زیبا قول دادم فضای سبز عمومی شهر را به دو برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کاشت درخت را حرکتی دینی و انقلابی دانسته‌اند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته شهرداری باغبادران با اقدام جهادی در مسیر توسعه فضای سبز شهری حرکت کرد و با اجرای پروژه‌های تعریف شده و اقدامات صورت گرفته سرانه فضای سبز عمومی هر شهروندان باغبادران به بیش از چهار متر مربع افزایش یافت.

شهردار باغبادران تاکید کرد: مدیریت شهری باغبادران با اختصاص بودجه و امکانات و همچنین تعریف پروژه‌های جدید برنامه‌ریزی لازم را در جهت توسعه فضای سبز شهری انجام داده و امیدواریم در ادامه مسیر نیز این روند جهادی با سرعت قابل قبول ادامه یابد.

کد خبر 560992

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان باغبادران شهردار باغبادران فضاي سبز شهري سرانه فضای سبز شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار باغبادران توسعه فضای سبز فضای سبز عمومی فضای سبز شهری فضای سبز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود