Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکستان در تازه‌ترین گام برای نوسازی و تقویت توانمندی دفاعی-هوایی، چند فروند از جنگنده‌های "جی-۱۰سی" ساخت چین را به ناوگان نیروی هوایی خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از منابع رسمی پاکستان، مراسم الحاق جنگنده‌های چینی J-۱۰ C امروز (جمعه) در پایگاه هوایی "کامرا" در نزدیکی اسلام‌آباد با حضور «عمران‌خان» نخست وزیر، ژنرال «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان، مقامات نظامی و سفرای کشورهای مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان دفاعی در پاکستان معتقدند که دریافت جنگنده‌های جدید چینی تلاش تازه اسلام‌آباد برای رقابت با همسایه و رقیب سنتی خود هند است و برای مقابله با جنگنده‌های رافائل حاضر به خرید جنگنده‌های چینی جی-۱۰سی شده است.

جی-۱۰سی که توسط ناتو به عنوان "پرنده آتشین" و همچنین به عنوان "اژدهای نیرومند" شناخته می شود، یک جنگنده چند منظوره سبک وزن و تک موتوره است که می تواند در هر شرایط آب و هوایی پرواز کند. چین این هواپیما را برای انجام حملات در طول ماموریت های جنگی هوا به هوا طراحی کرده است.

این هواپیما دارای بال دلتای بزرگی است که یادآور سری جنگنده های میراژ فرانسوی است. گفته می شود محموله این جت چینی ۶.۵ تن است که مشابه میگ-۲۹ روسی (۴.۵ تن) و اف-۱۶های ساخت آمریکا (۷ تن) است که در اختیار پاکستان نیز قرار دارد.

با اضافه شدن این جنگنده های جدید، تعداد جنگنده های نیروی هوایی پاکستان به حدود از ۱۹۰ فروند می‌رسد.

وزیر کشور پاکستان پیش تر گفت که این کشور در مجموع ۲۵ فروند جنگنده چندمنظوره جی-۱۰سی از چین دریافت خواهد کرد

نیروی هوایی پاکستان برای نخستین بار، در سال ۲۰۰۷ به جنگنده های چینی جی. اف-۱۷ مجهز شده و در سال ۲۰۱۳ نیز خط تولید این جنگنده ها، در پاکستان راه اندازی شد.

گفته می‌شود قرار است خلبانان نیروی هوایی پاکستان روز ۲۳ مارس امسال به مناسبت روز ملی این کشور جنگنده‌های جی-۱۰سی را در رزمایش مشترک نیروهای مسلح پاکستان در اسلام‌آباد برای اولین بار برای عموم به نمایش خواهند گذاشت.

الحاق جنگنده‌های جدید چینی به ناوگان نیروی هوایی پاکستان درحالی انجام می شود که اسلام‌آباد، دهلی‌نو را به نقض حریم هوایی خود متهم و در اعتراض به ورود یک شی پرنده پرسرعت از قلمروی هند به پاکستان، کاردار هند در اسلام‌آباد روز گذشته به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان چین جنگنده ناوگان هوایی نیروی هوایی پاکستان جنگنده های جدید اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه